جریانات سیاسی اقلیم کردستان در را به روی دخالتهای بغداد گشودند

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان گفت: «جریانات سیاسی اقلیم کردستان در را به روی دخالت بغداد در اقلیم گشودند».

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، مسرور بارزانی با تعدادی از شهروندان در اربیل گفتگو کرد و به سوالهای آنان پاسخ داد، در این گفتگو موضوعات عمومی مربوط به اربیل و اوضاع اقلیم کردستان و انتخابات آتی پارلمانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مسرور بارزانی به برخی از مشکلات اقلیم کردستان و عراق اشاره کرد و گفت که افراد بسیاری در بغداد همچنان اعتقادی به فدرالیسم ندارند، وی تأکید کرد که نگرش تمرکزگرایانه به حکومت مشکل‌آفرین است و افزود: «رابطه خوبی با نخست‌وزیر عراق داریم و قصد داریم مشکلات را با بغداد حل کنیم، اقلیم کردستان وظایف خود را در برابر عراق انجام داده است».

نخست‌وزیر اقلیم کردستان همچنین اظهار داشت که جریان‌های سیاسی در اقلیم کردستان درها را به روی بغداد برای کاهش اختیارات اقلیم گشوده اند و "این مغایر با سیستم فدرالی است."

مسرور بارزانی به مشارکت و تأثیر رأی مردم اشاره کرد و گفت: «شاید شرایط سیاسی دلیل ناامیدی مردم از انتخابات باشد، اما امیدوارم در این انتخابات میزان مشارکت مردم بیشتر باشد، زیرا بسیار مهم است که شهروندان در روز رأی‌گیری رأی و نظر خود را مشخص کنند، ما از همه شهروندان می‌خواهیم که به‌طور فعال در انتخابات شرکت کنند، زیرا نتیجه انتخابات تأثیر مستقیمی بر آینده آنها خواهد داشت».

وی در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات انتخاباتی و همزیستی مسالمت آمیز بیان کرد: «اقلیم کردستان به‌عنوان نمونه‌ای از مراکز همزیستی مسالمت شناخته می‌شود و به آن افتخار می‌کند. ما از ابتدا درخواست کردیم که همه طرفها به صورت صلح آمیز تبلیغات انتخاباتی را انجام دهند».

کد خبر 2776252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha