«خانه خدا» کجاست؟ / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه هورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در مطلبی به وضعیت نابسامان روستای «خانه خدا» در نزدیکی شهر کرمانشاه و ظرفیت های گردشگری این روستا پرداخته است که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ پانزدهم مهر ماه را در تقویم رسمی کشور به عنوان روز روستا و عشایر نام نهاده اند و استان زیبای کرمانشاه نیز بالغ بر دوهزار و ششصد روستا دارد که هر یک به گونه‌ای جذاب و ستودنی اند برخی از آنها به سبب مهمان نوازی،  منظر تاریخی یا طبیعت دلنواز و گردشگرپذیر جذابیت دارند و بعضی دیگر نیز بدلیل اسامی خاصی که دارند.

در بخش مرکزی کرمانشاه منطقه میان دربند روستایی وجود دارد به نام  «خانه خدا» که از امکانات مناسبی برخوردار نبوده و بسیار نیازمند مساعدت و  توجه مدیران  است.

نام این روستا را اولین بار که شنیدم بشدت تحت تاثیر آن قرار گرفته و چند بار عزم نمودم که به آنجا روم و از نزدیک وضعیت روستا را مشاهده کنم که توفیق رفیق راه نشد ولی اغلب با دوستان علاقه مند در خصوص خانه خدا صحبت‌هایی داشته ایم که بازخورد آن شور و علاقه فراوان به بازدید از روستا بوده است.

به هر روی امروز که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا به سبب انقلاب صنعتی، اغلب روستاها از بین رفته و بی بهره  از زیست انسانی اند، وجود این همه روستا مزیتی منحصر بفرد برای توسعه گردشگری روستایی است که چنانچه با نگاه متفاوتی به آن بنگریم می توانیم هر یک را به عنوان محرکی اقتصادی معرفی نموده و از این طریق نیز به افزایش درآمد و ماندگاری روستاییان کمک کنیم.

زیبنده نیست روستایی با این نام زیبا در جغرافیای کرمانشاه به این صورت ناشناخته باقی بماند. تصویری از «خانه خدا» گویای .... تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل.
امیدوارم از بابت قرابت این نام مبارک هم که شده نظر مسئولان را جهت  ارائه خدمات بیشتر به خود جلب نماید.
خدای خانه خدا یار و نگهدارتان.

کد خبر 2776275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha