۱۴ نامزد در اربیل برسر یک کرسی اقلیت ترکمان رقابت می کنند

در حوزه انتخاباتی اربیل برای انتخابات پارلمانی کردستان ۱۴ نامزد بر سر تنها کرسی اقلیت ترکمان رقابت می کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، ۱۲ نامزد مستقل و دو نامزد دیگر در چارچوب احزاب ترکمانی هر کدام به دنبال این هستند که تنها کرسی اقلیت ترکمان را کسب کنند، این کرسی به یک ترکمان اهل اربیل اختصاص داده می شود.

صاحبان کرسی‌های دوره پنجم پارلمان بار دیگر به رقابت بازمی‌گردند. حزب توسعه بخش ترکمانی، که در دوره گذشته با بیشترین رأی ترکمانی‌ها، یعنی ۳ هزار و ۳۱۸ رأی، دو کرسی پارلمان را به دست آورد هیچ کس را رقیب خود نمی بینند.

محمد سعدالدین، نامزد حزب توسعه بخش ترکمانی گفت: در تمامی انتخابات‌ها ما همیشه رتبه اول را کسب کرده‌ایم. در این انتخابات نیز با یاری خدا بیشترین رأی را به دست خواهیم آورد و آن کرسی را حفظ خواهیم کرد و به بهترین شکل نمایندگی ترکمان‌ها را در دوره ششم پارلمان انجام خواهیم داد.

حزب اصلاحات ترکمان در پنجمین دوره پارلمان کردستان با ۳ هزار و ۱۲۵ رای موفق به کسب یک کرسی اقلیت ترکمان شدند و پست دبیرکل پارلمان را بر عهده داشتند، اکنون به امید به دست آوردن تنها کرسی ترکمانی وارد رقابت شده اند.

مونا نبی قهوه چی، نامزد حزب اصلاحات ترکمانی بیان کرد: ما همیشه با اطمینان خاطر در انتخابات‌ها شرکت کرده‌ایم و بدون شک آن کرسی متعلق به حزب اصلاحات ترکمان‌ها خواهد بود، طبق آنچه که مردم کردستان وعده داده‌اند.

برای اولین بار، جبهه ترکمانی که در انتخابات گذشته با ۱۵۴۵ رأی یک کرسی اقلیتها را دست آورد، همانند احزاب کُردی در چارچوب ۹۵ کرسی، در انتخابات عمومی شرکت می‌کند.

آیدین معروف، رئیس جبهه ترکمانی در حوزه اربیل، گفت: جبهه ترکمانی به عنوان یک لیست در این فرآیند مشارکت دارد، این مهم است و تجربه‌ای جدید است. در عین حال، ما مخالف کاهش تعداد کرسی‌ اقلیتها هستیم و تقسیم جغرافیایی نادرست را نقد می‌کنیم.

ترکمانها این بار تنها دو کرسی اقلیت دارند، در حوزه سلیمانیه نیز ترکمانهای کفری با شش نامزد برسر یک کرسی رقابت می کنند.

تمام این نامزدها حتی در صورت اختلاف و رقابت بین خود، در دوره آتی پارلمانی سعی بر این خواهند داشت که ۱۱ کرسی اقلیت از جمله ۵ کرسی ترکمان را به پارلمان بازگردانند.

کد خبر 2776284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha