سرخط خبرهای 21مهرخبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 21مهر منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

ازسرگیری مذاکرات صلح میان ترکیه و پ.ک.ک
نشریه المانیتور در آمریکا از تلاش دولت ترکیه برای ازسرگیری مذاکرات صلح با پ.ک.ک همزمان با بالاگرفتن تنشها در خاورمیانه خبر داده است.
 این نشریه به نقل از منابع ادعایی خود نوشت: دولت ترکیه به عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک اجازه داد تا با رهبران این گروه مستقر در کوهستان قندیل گفتگو کند و در این گفت و گو عبدالله اوجالان به رهبران پ.ک.ک گفته است، وقت آن رسیده که پ.ک.ک سلاح های خود را زمین بگذارد.
هم اکنون دولت ترکیه از بالاگرفتن تنشها در خاورمیانه و تاثیر آن بر این کشور نگران است و اردوغان بار دیگر برای پایان درگیری با پ.ک.ک تلاش می کند.
ادعای ازسرگیری مذاکرات دولت ترکیه با رهبر زندانی پ.ک.ک و تماس اوجالان با رهبران پ.ک.ک برای زمین گذاشتن سلاح در حالی است که سرکوب فعالان سیاسی کرد تکیه همچنان ادامه دارد.


ترکیه و ایران حضور پررنگی درانتخابات پارلمان کردستان خواهند داشت

حکیم عبدالکریم، استاد کُرد دانشگاههای اقلیم کردستان گفت: ترکیه و ایران برای گسترش نفوذ خود دراقلیم کردستان به رقابت خواهند پرداخت و حضور پررنگی در انتخابات پارلمان کردستان خواهند داشت.
حکیم عبدالکریم با بیان اینکه بین دو کشور ترکیه و ایران بر سر نفوذ دراقلیم کردستان کشمکش وجود دارد افزود: آنکارا و تهران حضور پررنگی در انتخابات  پیش روی پارلمان کردستان خواهند داشت.
گفتنی است که روابط اقلیم کردستان با کشورهای ایران و ترکیه، بویژه روابط متفاوت هریک ازآنها با دو حزب دمکرات و اتحادیه میهنی شاهد افت و خیزهای فراوانی است.

کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت اقلیم کردستان عراق
کمال محمد، وزیر منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان اعلام کرد اقلیم کردستان تولید نفت خود را بر اساس درخواست بغداد و در چاچوب تعهد به توافق اوپک پلاس ۵۰ درصد کاهش داده است.
 کمال محمد در کنفرانس انرژی در شهر استانبول تصریح کرد اقلیم کردستان از ۲ سپتامبر سال جاری، روزانه ۱۴۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.
گفتنی است صادرات نفت اقلیم کردستان عراق از طریق بندر جیهان ترکیه از ۲۵ مارس ۲۰۲۲ متوقف شده است.

وظایف خود را به عنوان یک تکنوکرات از امروز ادامه می دهم

هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه بر اساس توافق جنبش تغییر با اتحادیه میهنی کردستان در اظهاراتی ضمن آن که به تصمیم حزب مبنی بر کنارەگیری از دولت اقلیم و مدیریت محلی سلێمانیه و حلبچه پایبند نشد، اعلام کرد: از امروز به عنوان یک فرد تکنوکرات و بی‌طرف به وظایف خود ادامه می‌دهم.
پیشتر در جریان تشکیل شورای استانی سلیمانیه، جنبش تغییر و اتحادیه میهنی با هم توافق کردند که هر حزب به مدت دو سال  پست استانداری سلیمانیه را به دست بگیرد.
شایان ذکر است که هوال ابوبکر یکی از رهبران جنبش تغییر بود که با توافق این حزب با اتحادیه میهنی استاندار سلیمانیه شد.

کد خبر 2776296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha