خواستار حمایت از کودکان کردستان سوریه و توقف حملات ترکیه هستیم

سرویس سوریه - سازمان نظارت و حمایت از حقوق کودکان ستاره از تمامی نیروهای بین‌المللی خواست تا به وظیفه خود در حمایت از حقوق کودکان عمل کنند و حملات ترکیه علیه کودکان کردستان سوریه را متوقف کنند.

به گزارش کردپرس، سازمان نظارت و حمایت از حقوق کودکان ستاره؛ به کردی:«Stêrk» با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حملات روز پنجشنبه ترکیه به کودکان در مناطق شمال و شرق سوریه از تمامی نیروهای بین‌المللی خواست تا به وظیفه خود در حمایت از حقوق کودکان عمل کنند و حملات ترکیه علیه منطقه را متوقف کنند.

به نوشته آژانس خبری هاوار،  سازمان نظارت و حمایت از حقوق کودکان ستاره در رابطه با کشته شدن کودکان مناطق شمال و شرق سوریه بر اثر حملات ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن، بیانیه‌ای را در مدرسه «مصطفی گلو» در محله هللی شهر قامشلو صادر کرد.

خواستار حمایت از کودکان کردستان سوریه و توقف حملات ترکیه هستیم

این بیانیه توسط دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به زبان‌های عربی و کردی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: «در تمامی حملاتی که در دنیا انجام می‌شود، کودکان بزرگترین قربانی هستند و به ویژه در حملاتی که ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه انجام داده، کودکان ۸۰٪ جانباختگان را تشکیل می‌دهند. کودکان روزانه مورد خشونت، ضرب و شتم و تجاوز قرار می‌گیرند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ بر اثر حمله ارتش ترکیه به روستای «تهنای بزرگ» در منبج، ۲ کودک ۵ و ۹ ساله جان خود را از دست دادند و ۳ کودک نیز مجروح شدند. این حادثه اولین حادثه در منطقه ما نیست و کودکان قربانی این حملات روزانه و حوادث مشابه هستند.»

در پایان این بیانیه نیز آمده است: «به نام سازمان نظارت و حمایت از حقوق کودکان ستاره و به نمایندگی از همه کودکان شمال و شرق سوریه، از همه نیروهای بین‌المللی می‌خواهیم که به وظیفه خود عمل کنند، از همه کودکان محافظت کنند، به عهد خود وفا کنند و حملاتی را که به شمال و شرق سوریه انجام می‌شود، متوقف کنند.»

کد خبر 2776297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha