جنبش جامعه دموکراتیک کشته شدن سه عضو خود در شهبا را تایید کرد

سرویس سوریه - TEV-DEM کشته شدن ۳ عضو خود در حمله ارتش ترکیه به شهبا در تاریخ ۹ اکتبر را تایید کرد و مردم کردستان سوریه را به ایستادگی در برابر حملات ترکیه دعوت کرد.»

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک(TEV-DEM) با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن ۳ تن از اعضای خود در حمله ارتش ترکیه به شهبا در تاریخ ۹ اکتبر خبر داد و در ادامه مردم شمال و شرق سوریه را به ایستادگی در برابر حملات ترکیه دعوت کرد.»

به نوشته آژانس خبری هاوار، TEV-DEM در بیانیه‌ خود اظهار داشت که در حمله ارتش ترکیه به شهبا در روز ۹ اکتبر سال جاری، ۳ تن از اعضای این جنبش جان باخته‌اند.

در بیانیه TEV-DEM آمده است: «دولت ترکیه روز به روز به جهانیان به طور کلی و به طور خاص به مردم شمال و شرق سوریه ثابت می‌کند که این دولت، دشمن اصلی زنان، تلاش ‌های دموکراتیک، صلح و مردم اصیل در شمال و شرق سوریه است.»

در ادامه بیانیه این جنبش آمده است: « دولت ترکیه که توسط احزاب AKP-MHP رهبری می‌شود نه تنها به تهدیدی برای مردم شمال و شرق سوریه، بلکه برای کل مردم خاورمیانه و جهان تبدیل شده است. در شرایطی که دولت ترکیه به دلیل سیاست‌های اشتباه، نژادپرستی و مبارزه با نیروهای کرد در کوهستان‌ها شکست خورده است، به زنان، غیرنظامیان، زیرساخت‌ها و تمام ارزش‌ها و دستاوردهای مردم در سراسر مناطق کردنشین و شمال و شرق سوریه حمله می‌کند. ده‌ها تن از اعضا، زنان و رهبران جنبش ما تاکنون در حملات ترکیه جان باخته‌اند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: « ارتش ترکیه در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۲۴ با تمام نفرت به آوارگانی حمله کرد که در اثر تهاجم این ارتش از عفرین آواره شده و در شهبا مستقر شده‌اند. در نتیجه این حمله ۳ تن از فعالین جنبش جامعه دموکراتیک که در اردوگاه شهبا حضور داشتند، جان باختند.»

در این بیانیه همچنین اسامی افراد جان‌باخته اعلام شد، اسامی این افراد؛ «آلاف مراد»، «مظلوم عنتاب» و «زلال عفرین» عنوان شد و تاکید شد که هر سه از اعضای TEV-DEM بوده اند.

جنبش جامعه دموکراتیک کشته شدن سه عضو خود در شهبا را تایید کرد

در پایان بیانیه TEV-DEM آمده است: «ما سکوت نهادهای مرتبط با حقوق بشر و دولت‌ها را در برابر اقدامات دولت ترکیه به شدت محکوم می‌کنیم و از همه مردم، دموکرات‌ها و جوامع آزاد می‌خواهیم که در برابر اقدامات ترکیه بایستند و در دادگاه‌های عمومی و بین‌المللی درباره وحشیگری این دولت قضاوت کنند. ما به عنوان TEV-DEM، جان باختن رفقای خود را برای مردم خود، زنان طرفدار دموکراسی و آزادی جشن می‌گیریم و قول می‌دهیم که به مبارزه برای آزادی و دموکراسی و برای جامعه متکثر و برابر و آزادی زنان بر اساس ارزش‌های افراد جان‌باخته ادامه دهیم.‌»

کد خبر 2776355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha