انتخابات بدون تخلف نخواهد بود، مهم نظارت کمیسیون عالی مستقل انتخابات است

یکی از اعضای شورای رهبری حزب دمکرات کردستان اعلام کرد انتخابات، بدون غرض (بدون تخلف) نخواهد بود اما اجرای خوب تدابیر کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در این باره مهم می‌باشند و فرصتهای تقلبات انتخاباتی را کاهش می‌دهد.

به گزارش کردپرس به نقل از وبسایت خبری صدای امریکا، اکرم صالح مسئول شاخه ۲۲ حزب دمکرات کردستان در منطقه گرمیان اعلام کرد حزب دمکرات کردستان با برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف موافق است به طوری که ماهیت و ساختار احزاب در آن مشخص باشد و مردم به ساختار حزب رای بدهد. ما قبلا برگزاری انتخابات را رد کردیم زیرا از مهندسی کردن این روند باخبر بودیم، مهندسی کردن انتخابات تقلب است و افکار و آرای عمومی را نمایندگی نمی‌کند.

اکرم صالح افزود ما از برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف تحت نظارت کمیسیون عالی مستقل انتخابات و سازمان ملل متحد به طوری که مشکل در روند آن پیش نیاید، حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد در صورت برگزاری انتخاباتی سالم احزاب نتایج آن را قبول خواهند کرد.

اکرم صالح در ادامه سخنان خود اعلام کرد ما تلاشهای خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف که منعکس کننده آرای عمومی باشد، شدت بخشیده‌ایم. اگر کمیسیون به خوبی نظارت کند و شمارش آرا از طریق الکترونیکی و دستی انجام گیرد فرصت انجام تقلبات کاهش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد در انتخابات کشورهای قدرتمند دنیا نیز مداخله‌های خارجی وجود دارد، در انتخابات قبلی ما مداخلاتی صورت گرفته است که امیدواریم کمیسیون عالی مستقل انتخابات کنترل خوبی بر روی این روند داشته باشد.

کد خبر 2776379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha