جنبش تغییروضعیت خوبی نداردو نمی تواند درانتخابات پارلمان کردستان کرسی هایی به دست آورد

لطیف الشیخ، سیاستمدار کُرد عراقی، گفت: دلیل اعتبار و محبوبیت جنبش تغییر کردستان در گذشته مخالفت آن با احزاب حاکم در اقلیم کردستان بوده است، اما اکنون وضعیت خوبی ندارد، زیرا اکثر رهبران جوان آن که از حمایت زیادی در جامعه کردستان برخوردار بودند، این جنبش را ترک کرده اند.

به گزارش کردپرس، لطیف الشیخ، سیاستمدار کُرد عراقی در گفتگو با خبرگزاری«بغدادالیوم» گفت: جنبش تغییر از هنگام  ورود به دولت اقلیم کردستان و تصاحب وزارتخانه ها و مناصب و شریک شدن با احزاب سلطه، نقش مؤثری را ایفاء نکرده است، لذا نمی تواند درانتخابات پارلمان کردستان کرسی هایی به دست آورد.

این سیاستمدار کرد افزود: جنبش تغییردرانتخابات مجلس نمایندگان عراق  نیز حتی یک کرسی پارلمانی به دست نیاورد و با پراکندگی و اختلاف نظر بین دو جناح این جنبش، به نمایندگی از سوی فرزندان نوشیروان مصطفی، بنیانگذار آن و جناح دیگر به رهبری  دانا مجید،هماهنگ کننده جدید این جنبش، و با حضور تعداد زیادی از احزاب مخالف و مستقل که از حمایت قوی در عرصه کردستان برخوردارند،  اوضاع این جنبش بدتر شد و قادر به رقابت نبود.

وی تاکید کرد: «من معتقدم که جنبش تغییراکنون وضعیت خوبی ندارد،زیرااکثررهبران جوان آن که از حمایت زیادی در جامعه کردستان برخوردار بودند، این جنبش را ترک کرده اند.

کد خبر 2776394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha