فارغ‌التحصیلی چهارمین دسته از دانشجویان دانشگاه روژاوا در قامشلو

سرویس سوریه - چهارمین دسته دانشجویان دانشگاه روژاوا متشکل از ۴۳۵ دانشجو فارغ‌التحصیلی خود را در شهر قامشلو جشن‌ گرفتند.

به گزارش کردپرس، چهارمین دسته از دانشجویان دانشگاه روژاوا با برگزاری مراسمی در شهر قامشلو فارغ‌التحصیلی خود را جشن‌ گرفتند. ۴۳۵ دانشجو در بخش‌های مختلف از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، دانشگاه «روژاوا» جشن فارغ التحصیلی ۴۳۵ دانشجوی این دانشگاه را در پارک آزادی در غرب شهر قامشلو برگزار کرد.

فارغ‌التحصیلان از دانشکده‌های ادبیات کردی، هنرهای زیبا، علوم اجتماعی، ژنولوژی، تاریخ، جغرافیا، فیزیک و شیمی، مکاترونیک، ارتباطات، پتروشیمی و مهندسی کشاورزی هستند.

در این جشن فارغ‌التحصیلی، مردم شمال و شرق سوریه، خانواده‌های دانشجویان، «سمیرا حاج علی» رئیس مشترک هیأت آموزش و پرورش مدیریت خودگردان، «اوبن سوید» و «حسین عثمان» روسای مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان، «طلعت یونس» رئیس مشترک شورای اجرایی کانتون جزیره، روشنفکران و دانشگاهیان شرکت کردند.

در ابتدا «اوین احمد» عضو هیأت مدیره دانشگاه روژاوا با بیان اینکه سختی‌ها مانعی برای دانشجویان نبوده است، گفت: «امروز دانشجویان دانش و آگاهی خود را در تاریخ بازآفرینی می‌کنند.»

«خلیل علی» عضو هماهنگی دانشگاه‌های شمال و شرق سوریه نیز خطاب به دانشجویان گفت: «شما یک زندگی آبرومندانه و دموکراتیک خواهید ساخت، شما آینده این جامعه هستید، ما به شما امید زیادی داریم و فارغ‌التحصیلی شما را تبریک می‌گوییم. »

«حسین عثمان» نیز با تبریک فارغ‌التحصیلی دانش جویان گفت: «این فارغ‌التحصیلی بیانگر مرحله‌ای تاریخی و قدرت مردم شمال ‌و شرق سوریه است که دانش نتیجه آن بوده است.»

پس از پایان سخنرانی‌ها، «اوین سوید»، «حسین عثمان» و اساتید دانشگاه به روی صحنه آمدند و ضمن دعوت از دانشجویان، به دانشجویان تبریک گفتند و به دانشجویان گواهی فارغ التحصیلی دادند.

در پایان این مهمانی، هنرمندان نسرین بوتان و خیرو عباس به اجرای آهنگ پرداختند.

کد خبر 2776406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha