دیدار رئیس اقلیم کردستان با نمایندۀ جدید سازمان ملل در عراق

نچیروان بارزانی با محمد الحسان نمایندۀ ویژه سازمان ملل در عراق دیدار کرد و دو طرف بر سر سه محور اصلی (برگزاری انتخابات پارلمان کردستان، وضعیت ایزدی ها و بازگشت آوارگان به مناطق خود گفتگو کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز سه‌شنبه، ۱۵ اکتبر ۲۰۲۴، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، با دکتر محمد الحسان، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق و رئیس جدید تیم یونامی در عراق دیدار کرد.

طبق بیانیه‌ای از دفتر ریاست اقلیم کردستان، در این دیدار، نچیروان بارزانی ضمن تبریک به دکتر الحسان برای تصدی این مسئولیت، آرزوی موفقیت برای او داشت و بر حمایت کامل اقلیم کردستان از مأموریت یونامی تأکید کرد.

در مقابل، دکتر الحسان ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به اقلیم کردستان، از نچیروان بارزانی و مقامات اقلیم کردستان برای همکاری‌هایشان با تیم سازمان ملل متحد در عراق قدردانی کرد.

دفتر ریاست اقلیم کردستان همچنین اعلام کرد که در این دیدار، موضوعات مختلفی از جمله انتخابات پارلمان کردستان، روابط اربیل-بغداد و وضعیت ایزدی‌ها مطرح شد. نچیروان بارزانی در این باره از حمایت سازمان ملل از کمیسیون مستقل انتخابات قدردانی کرد.

در خصوص مسائل اربیل-بغداد، رئیس اقلیم کردستان بر لزوم اجرای کامل قانون اساسی و حفظ آرامش و ثبات در عراق تأکید کرد. وی همچنین بر بهبود شرایط ایزدی‌ها، بازگرداندن آرامش به مناطق آنها و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه‌شان تأکید کرد.

چندین موضوع دیگر نیز به عنوان بخش دیگری از این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2776443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha