روزگار ثابت خواهد کرد ادعاهای دینی شما تبلیغات انتخاباتی بوده یا عقایدتان تغییر کرده است

اتحاد اسلامی کردستان طی بیانیه‌ای عنوان کرد: «در جریان نشست با دفتر هماهنگی اتحاد اسلامی در رانیه، با حضور تعدادی از کاندیداهای اتحاد اسلامی درحوزه سلیمانیه، صلاح الدین بهاءالدین بیان کرد، گذر زمان نشان خواهد داد که تبلیغات مذهبی حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان به خاطر انتخابات است یا اینکه اعتقادات آنها تغییر کرده است».

به گزارش کردپرس، صلاح الدین بهاء الدین، دبیر کل اتحاد اسلامی کردستان بیان داشته است: «ما به عنوان اتحاد اسلامی کردستان که حزبی اسلامی و دارای پسوند اسلامی هستیم، از همان ابتدا به نماز، روزه، نماز شب و تعهد کامل به ارزش های دینی خود تأکید داشته‌ایم و این که تبلیغات و فراخوان های خود را بر اساس مسلمان بودنمان بنا کنیم، طبیعی و حق مسلم ما است، اما امیدوارم که تبلیغات مذهبی اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان و تعطیلی اماکن فاسد خود بر اساس باور و عقیده آنها باشد نه تبلیغات انتخاباتی».

صلاح الدین بهاءالدین اضافه کرد: «شکستن حرمت پارلمان و انحلال آن، جنایتی غیراخلاقی و سیاسی و یک طرح و نقشه برای ناامید کردن مردم بود، از این رو از جوانان، دختران، پسران بویژه و سایر اقشار جامعه درخواست می‌کنم برای بازگرداندن شکوه و حرمت پارلمان، در تاریخ ۲۰ اکتبر پای صندوق های رای حاضر شوند و دولت را مجازات و از آن انتقام بگیرند، از آنها می خواهم با جدیت برای پیروزی لیست حزب اتحاد اسلامی کردستان تلاش کنند».

بنا به اعلام کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، انتخابات دوره ششم پارلمان کردستان در روز ۲۰ ماه آینده برگزار می‌شود و رأی‌گیری ویژه نیز در روز ۱۸ همان ماه انجام خواهد شد. کمیسیون عالی انتخابات عراق نظارت بر این انتخابات را بر عهده خواهد داشت.

برای انتخابات پارلمان کردستان، ۲ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۵۷۸ نفر واجد شرایط رأی هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۱۸ نفر رأی‌دهندگان عمومی و ۲۱۵ هزار و ۹۶۰ نفر رأی‌دهندگان ویژه هستند.

همچنین برای انتخابات دوره ششم پارلمان کردستان، ۱۴۳۱ مرکز رأی‌گیری وجود خواهد داشت که ۱۲۶۶ مرکز برای رأی‌دهندگان عمومی و ۱۶۵ مرکز برای رأی‌دهندگان ویژه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 2776446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha