اظهارات مسعود بارزانی در روز پایانی تبلیغات انتخاباتی پارلمان کردستان

کمپین تبلیغاتی لیست 190 حزب دمکرات کردستان در روز پایانی تبلیغات ششمین دورۀ انتخابات پارلمان کردستان برگزار شد و در این کمپین، مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان و نچیروان بارزانی و مسرور بارزانی معاونین این حزب شرکت کردند و مسعود بارزانی ضمن ایراد سخنرانی، از مردم کردستان خواست تا ضمن حضور در پای صندوقهای رأی به نامزدهای حزب دمکرات کردستان رأی بدهند.

به گزارش کردپرس، روز شنبه 15 اکتبر 2024، در آخرین روز تبلیغات انتخابات ششمین دورۀ پارلمان کردستان، کمپین انتخاباتی لیست 190 حزب دمکرات کردستان، مسعود بارزانی، رئیس این حزب، در جمعی از هزاران نفر در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان، سخنرانی کرد و بیانات مهمی را ایراد نمود.

بارزانی در ابتدای سخنانش با تشکر از حضور مردم، اظهار داشت که آمادگی آن‌ها نیرویی برای امید و قوت برای حزب است. وی تأکید کرد که امروز، مردم کردستان ثابت کردند که به حزب دمکرات کردستان تعلق دارند و این نشان‌دهنده هویت حزبی آنان است.

رئیس حزب دمکرات کردستان اظهار داشت که پارلمان آتی کردستان باید پارلمانی برای تنظیم، اصلاح و بازنویسی قانون اساسی باشد. 

او با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت که این انتخاب باید دو سال پیش انجام می‌شد، اما برخی طرف‌ها موانعی ایجاد کردند که بر سر راه مردم و اراده آنان قرار گرفت. بارزانی همچنین بر این نکته تأکید کرد که مردم باید به خودشان اعتماد داشته باشند و به جلو حرکت کنند.

بارزانی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: "حزب دمکرات کردستان، از زمان آغاز به کارش در نوروز 1991، همواره بر این باور بوده که باید انتخابات در کردستان برگزار شود. این انتخابات نه تنها به منظور ارتقاء وضعیت سیاسی، بلکه برای انتقال از نظام شورشی به نظام قانون‌مدار و انتخاباتی انجام می‌شود. مردم باید اراده خود را در انتخاب‌ها اعمال کنند. ما باید شکرگزار خداوند بزرگ و شما مبارزانی باشیم که از اولین انتخابات تا به امروز، حزب ما همواره به عنوان حزب پیشرو باقی مانده است و این روند باید ادامه یابد. برگزاری انتخابات به ما این امکان را می‌دهد که مسیر روشنی برای آینده خود و ملت‌مان ترسیم کنیم و به ایجاد یک حکومت دموکراتیک و پاسخگو در کردستان بپردازیم."

وی از مردم خواست که از حزب حمایت کنند و تصریح کرد: «تا زمانی که شما از حزب حمایت کنید، حزب همیشه به جلو حرکت خواهد کرد.» بارزانی همچنین خواسته‌های مردم کردستان را به عنوان مسئولیت کابینه آینده ذکر کرد و بر لزوم وجود افرادی دل‌سوز در پارلمان آینده تأکید نمود.

رئیس حزب دمکرات کردستان افزود: ما در برابر اظهارات و سخنان برخی افراد و طرفها خویشتنداری کردیم. حزب دمکرات کردستان، درخت بلوط است. تأکید می کنم درخت بلوط است (ریشه دار است و به آسانی ساقط نمی شود) در دهوک دل دوستان شاد و دل دشمنان و بدخواهان، تیره شد. آنها خودشان هم واقف هستند که قادر به انجام آن (شعارهای جریانها دربارۀ متوقف کردن و پایان دادن به جریانهای صاحب قدرت و مشخصا حزب دمکرات) نیستند. کسان بسیار بزرگتر از شما، دولتهای بزرگتر از شما قادر نبودند حزب دمکرات کردستان را ساقط کنند شما نیز قادر نخواهید بود.

در بخش دیگری از سخنانش، بارزانی با انتقاد از موانع و گفتارهای بی‌اساس برخی طرف‌ها، اعلام کرد که باید با فساد و مافیا مقابله کرد و بر این نکته تأکید نمود که حزب یک حزب عملگرا است و باید بر حقوق خود هیچ سازشی نکند.

رئیس حزب دمکرات کردستان همچنین بیان کرد: "بیایید به شعارهای حزبی نگاه کنیم. حزب ما، حزبی است که احساس مسئولیت تاریخی نسبت به ملت و وطن دارد و بر اصول 'آرامش و امنیت، همبستگی و استقلال' تأکید می‌کند. حزب، وسیله‌ای برای خدمت به مردم کرد و کردستان است. با نگاهی به برخی دیگر از طرف‌های سیاسی، مشخص است که آن‌ها تحت فشار و عدم مقبولیت قرار دارند و به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند به انجام وظایف خود بپردازند. این احزاب به خوبی می‌دانند که توانایی واقعی ندارند و سخن گفتن بدون پایه و اساس آسان است، اما عمل کردن شرط است.

وی همچنین با یادآوری شهیدان کردستان، گفت: «شهیدان ما پرافتخار و تاج سر ما هستند» و بر اهمیت وحدت و همبستگی مردم کردستان تأکید کرد. بارزانی در پایان سخنانش مردم را به مشارکت در رأی‌گیری و حمایت از حزب دمکرات کردستان دعوت کرد و اظهار داشت که هیچ سازشی بر روی حقوق مردم کردستان نخواهد بود.

سخنرانی بارزانی با تأکید بر لزوم مبارزه با فساد و مافیا و حفاظت از حقوق مردم، پیام امیدواری و وحدت را به جامعه کردستان منتقل کرد.

کد خبر 2776450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha