کشف یک محموله قاچاق توسط نیروهای مرزبانی در پاوه

سرویس کرمانشاه _ فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از موفقیت نیروهای مرزبانی در کشف محموله‌ای از کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد ریال در مرزهای شهرستان پاوه خبر داد.

به گزارش کردپرس، سردار کیاست سپهری فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر فعالیت قاچاق کالا در این منطقه مرزی، مرزداران پایگاه مرزی پاوه با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و نظارت دقیق اطلاعاتی، به‌طور ویژه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و در یک عملیات هماهنگ و کمین‌ هدفمند موفق به کشف این محموله قاچاق شدند.

وی افزود: این محموله شامل ۵۵۵ هزار نخ سیگار، ۱۶۳۸ ثوب انواع البسه، ۱۹۰۰ بسته توتون، ۲۷۵۰ لیتر سوخت، ۳۵ دستگاه ماینر و همچنین مقادیر متنوعی از لوازم الکترونیکی و آرایشی و بهداشتی بوده است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشا تصریح کرد: در عملیات مذکور، قاچاقچیان با استفاده از شرایط جغرافیایی منطقه متواری شده‌اند، اما پیگیری‌ها برای شناسایی و دستگیری آنها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی این اقلام مکشوفه را حدود ۷۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در پایان، بر عزم نیروهای مرزبانی در مقابله با قاچاق کالا در مناطق مرزی تأکید کرده و از ادامه اقدامات جدی برای حفظ امنیت مرزها خبر داد.

مرز پاوه، واقع در استان کرمانشاه و همجوار با کشور عراق، یکی از نقاط حساس و استراتژیک مرزی در غرب ایران محسوب می‌شود. این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و کوهستانی بودن، همواره به عنوان مسیری مناسب برای فعالیت‌های قاچاق کالا مورد توجه بوده است. از دیرباز، نوار مرزی پاوه شاهد تلاش‌های متعدد قاچاقچیان برای واردات و صادرات غیرقانونی کالا، شامل انواع سوخت، سیگار، لوازم خانگی و کالاهای دیگر بوده است.

کد خبر 2776460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha