زلزله ۵.۹ ریشتری در مالاتیا/رصد خانه اروپایی بزرگی این زلزله را ۶.۱ ریشتر اعلام کرد

سرویس ترکیه - زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر، لحظاتی پیش شهرستان قلعه در استان مالاتیا را لرزاند؛ مرکز لرزه‌نگاری EMSC نیز بزرگی این زلزله را ۶.۱ ریشتر اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر، امروز صبح در شهرستان قلعه (کاله) استان مالاتیا به وقوع پیوست. این زلزله در عمق بیش از ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و موجب نگرانی ساکنین منطقه شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه ترکیه (AFAD)، ساعت ۱۰:۴۶ صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در شهرستان قلعه استان مالاتیا به ثبت رسید. این زلزله در عمق ۱۰.۰۷ کیلومتری زمین رخ داده و شدت آن در مناطق اطراف نیز احساس شده است. مرکز لرزه‌نگاری مدیترانه‌ای-اروپایی (EMSC) بزرگی این زلزله را ۶.۱ ریشتر اعلام کرد.

اگرچه هنوز گزارشی از خسارات یا تلفات احتمالی این زلزله منتشر نشده است، مقامات محلی در حال ارزیابی وضعیت و آماده‌باش برای رسیدگی به هرگونه پیامد ناشی از این حادثه هستند. تیم‌های امدادی و مدیریت بحران به منطقه اعزام شده‌اند تا وضعیت را بررسی و به افراد آسیب‌دیده احتمالی کمک کنند.

AFAD نیز از شهروندان درخواست کرده است تا آرامش خود را حفظ کنند و دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت کنند.

در تماس خبرنگار کردپرس با برخی شهروندان در مالاتیا، این زمین لرزه به شدت احساس شده و باعث وحشت مردم شده است. شهروندی که به دلیل زمین لرزه های 6 فوریه همچنان در کانتینر زندگی می کند، در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت که اگرچه زمین لرزه در منطقه به شدت احساس شده است، اما آنها تا این لحظه شاهد خسارت جدی نبوده اند.

کد خبر 2776480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha