زمین‌لرزه ۵ ریشتری در آدانا؛ شهروندان دچار وحشت شدند

سرویس ترکیه - زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر استان های آدانا، غازی آنتپ و قیصریه را لرزاند؛ تا این لحظه خبری مبنی بر تلفات جانی گزارش نشده است.

به گزارش کردپرس، سازمان مدیریت حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) در اطلاعیه ای از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر در استان آدانا و مناطق اطراف آن خبر داد. مرکز این زمین‌لرزه، شهرستان کوزان در آدانا بوده و در ۷ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است. در پی وقوع این زمین‌لرزه، تعدادی از منازل آسیب دیدند و بسیاری از شهروندان در اثر وحشت خانه‌های خود را ترک کردند.
بنا به گزارش سازمان مدیریت حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد)، این زمین‌لرزه علاوه بر آدانا، در استان‌های عثمانیه، غازی آنتپ و قیصریه نیز احساس شد. پس از این حادثه، بسیاری از شهروندان دچار وحشت شده و خانه‌های خود را ترک کردند.

زمین‌لرزه ۵ ریشتری در آدانا؛ شهروندان دچار وحشت شدند

یوسف سلیم کوشگر، استاندار آدانا، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آناتولی گفت: «در حال حاضر در استان آدانا هیچ مشکل خاصی گزارش نشده است و تیم‌های ارزیابی ما همچنان در حال بررسی وضعیت هستند.»

علی یرلی کایا، وزیر کشور ترکیه، نیز در پیامی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که تیم‌های آفاد و سایر نهادهای مربوطه به سرعت عملیات بررسی را آغاز کرده‌اند و تاکنون هیچ مشکل جدی مشاهده نشده است. او ضمن آرزوی سلامتی برای همه شهروندان متأثر از زلزله، از خداوند خواست تا کشور و ملت ترکیه را از بلایای طبیعی در امان نگه دارد.

زمین‌لرزه ۵ ریشتری در آدانا؛ شهروندان دچار وحشت شدند

همچنین، مراد کوروم، وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی، با انتشار پیام همدردی به آسیب‌دیدگان در رسانه‌های اجتماعی، تصریح کرد که تاکنون هیچ مشکلی گزارش نشده است و تیم‌های وزارتخانه در حال بررسی اوضاع هستند.

کد خبر 2776951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha