هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به پایان رسید

هفدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی و تجلیل از نفرات و گروه های برگزیده با حضور استاندار کردستان، فرماندار مریوان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و مردم هنر دوست به نقطه پایان خود رسید.

به گزارش کرد پرس، استاندار کردستان در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، گفت: مردم مریوان، مردم هنردوستی هستند که شرایط و بستر چنین رویداد هنری را ایجاد کرده اند.

آرش لهونی اظهار کرد: فرهنگ غنی مردم اصیل مریوان و آداب و رسوم مردم این منطقه جذابیت های بسیاری دارد و چنین رویدادهایی می تواند برای معرفی این آداب و رسوم به مردم سراسر کشور و مهمانان خارجی نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان باعث توسعه فرهنگ و هنر منطقه به ویژه شهر مریوان می شود و خوشبختانه این جشنواره به یک نقطه قوت برای مردم فرهنگ دوست و هنرمند مریوان تبدیل شده است.

هنر تئاتر از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: باید به استان کردستان و در راس آنها به شهرستان های مریوان و سروآباد افتخار کنیم که هر ساله میزبان جشنواره های بین المللی است.

امید کریمیان ادامه داد: شهرستان مریوان به واسطه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی، به شهر ادب، فرهنگ، هنر و عرفان تبدیل شده و همچون گذشته که صاحب مشاهیر ارزشمندی در این حوزه ها بوده، امروز هم در این جایگاه قرار دارد.

وی یادآور شد: هنرمندان با اجرای هنر خود، مردم را به دوستی و کار نیک دعوت می کنند و اگر به هنر و هنرمندان توجه سود، بسیاری از آسیب های اجتماعی از بین می رود و جامعه دچار آرامش و رفاه خواهد بود.

زیربنای هر حرکت توسعه ای، فعالیت های فرهنگی است

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان نیز در این مراسم گفت: زیربنای هر حرکت توسعه ای، فعالیت های فرهنگی است و خوشبختانه مسئولان استان کردستان به شدت پای کار بودند تا هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با این کیفیت برگزار شود.

فاتح بادپروا اظهار کرد: در مریوان زیرساخت های اصلی برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی فراهم شده و مردم هم همیشه پای فعالیت های فرهنگی و هنری هستند و همین باعث می شود تا جشنواره همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: امسال ۷۵ گروه خارجی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند که به دلیل نبود پرواز بسیاری از آنها نتوانستند حضور داشته باشند و امیدواریم با احداث یک فرودگاه بین المللی بتوان این مشکل را رفع کرد.

کد خبر 2776485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha