جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی در ارومیه آغاز شد

سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل پردیس موزه‌ای ۲۲ بهمن ارومیه آغاز به‌کار کرد.

به گزارش کردپرس، مراسم افتتاح سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، کارشناسان حوزه توسعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی دیگر از مسئولان در محل پردیس موزه‌ای ۲۲ بهمن ارومیه برگزار شد.

 در این نمایشگاه غرفه‌دارانی از ٨استان کشور از جمله قزوین، قم، اردبیل، زنجان، مرکزی، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و چندین شهرستان آذربایجان غربی، سرآشپزان ترکیه و آذربایجان شرکت کرده‌اند و نیز در کنار این جشنواره کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در این مراسم گفت: در شهریورماه سال‌جاری هتل های استان مملو از مسافر بود و این خطه ششمین استان مسافرپذیر کشور شد که این وضعیت نشان از توسعه گردشگری استان است.

مرتضی صفری افزود: آذربایجان غربی نگارخانه تاریخ و طبیعت است و پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که این استان را با این کلید واژه مشخص در کشور مطرح و معرفی کنیم همچنین این استان از جاذبه های تاریخی و طبیعی بکری برخوردار است که هرکدام از آنها بستر مناسبی برای جذب گردشگر هستند.

او با بیان اینکه این استان دارای یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی است، گفت: از این میان ۵ اثر از جمله قره کلیسای چالدران، آیین مذهبی قره کلیسای چالدران، تخت سلیمان تکاب، کاروانسرای شاه عباسی خوی و کلیسای زور زور ماکو در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفته اند.

صفری ادامه داد:  طرح گردشگری جامع آذربایجان غربی هم ظرف ۲ ماه آینده رونمایی می شود و امیدواریم که سال بعد این جشنواره غذایی با حضور همه استانها برگزار شود.

کد خبر 2776516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha