٢٠ غذای سنتی آذربایجان غربی به ثبت ملی رسیده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: درر تلاش هستیم غذاهای سنتی را در فهرست ملی ثبت کنیم و تاکنون ۲۰ غذای سنتی استان به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش کردپرس، مراسم اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی ارومیه  با حضور مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خسرو شهبازی، رئیس جهاد کشاورزی، حسن عبداللهی، مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی، تعدادی دیگر از مسئولان استانی، شرکت‌کنندگان، داوران، سرآشپزان و اصحاب رسانه در هتل آنا ارومیه برگزار شد. 

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم با  خیر مقدم به شرکت‌کنندگان و مهمانان سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی بیان کرد: دوره بعدی جشنواره پرشورتر و با حضور شرکت‌کنندگانی از همه استان‌های کشور و تعداد بیشتری از کشورهای خارجی برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بیان کرد: سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های آذربایجان شرقی، لرستان، تهران، قم، مرکزی، خوزستان، کرمانشاه، اردبیل و ... و دو کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان برگزار شد و در حاشیه آن نیز کارگاه آموزشی و مسابقه غذا هم اجرا شد.

او اضافه کرد: در تلاش هستیم غذاهای سنتی را در فهرست ملی ثبت کنیم و تاکنون ۲۰ غذای سنتی استان به ثبت رسیده و برای ثبت غذاهای سنتی و بومی که توسط مردم معرفی می‌شود نیز آمادگی داریم.

در پایان این برنامه سیما حسین‌زاده از هتل‌آپارتمان غزال ارومیه، محسن عین‌اللهی از غرفه مشگین‌شهر، لعیا بابایی از ارومیه غرفه سیاه‌چادر بی‌بی‌گل، رشیده محمدی از غرفه زنجان، زهرا باحجب قاسمی از غرفه سیاه‌چادر نقده، قادر اکبری از غرفه قم در بخش نمایشگاه به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و در بخش جشنواره و مسابقه غذا نیز خانم شوکتی از ارومیه، آقای رهبری از مشهد و علی کریمی و وجیهه نظری از ارومیه به‌ترتیب نفرات اول و سوم شدند.

کد خبر 2776673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha