قهر کردهای عراق با صندوق های رای  

سرویس جهان- به گفته داستان جسیم و وینثروب راجرز، به دلیل نارضایتی شدید کردهای عراق از عملکرد احزاب حاکم و اپوزیسیون انتظار نمی رود افراد زیادی در انتخابات 20 اکتبر 2024 شرکت کنند.

به گزارش کردپرس، ششمین انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان که قرار بود دو سال پیش برگزار شود، به دلیل تشدید تنش میان دو حزب حاکم دو سال دیرتر و در تاریخ 20 اکتبر 2024 برگزار می شود. در کنار چند حزب اپوزیسیون قدیمی، جنبش های مخالف جدیدی خود را در این انتخابات محک می زنند.

دو پژوهشگر حوزه مسائل کردی در مقاله ای که در نشریه اینک استیک منتشر شده، از عدم رغبت کردهای عراق برای شرکت در این انتخابات خبر داده اند.

داستان جسیم، پژوهشگر موسسه مطالعات منطقه ای و جهانی آلمان و وینثروب راجرز، تحلیلگر آمریکایی مسائل کردها ،در خصوص ویژگی اصلی این انتخابات گفته اند مردم عادی از عملکرد دو حزب حاکم و نیز جنبش های سیاسی اپوزیسیون ناراضی هستند. بنابراین، یکی از مشخصه های اصلی این انتخابات مشارکت پایین مردم در آن است.

به گفته این دو تحلیلگر مسائل کردها، دو حزب حاکم نتوانسته اند در طول سی سال حکومت بر این منطقه شرایط مناسبی برای مردم فراهم کنند. این مسئله باعث شده است که آنها رغبت چندانی برای مشارکت در انتخابات نداشته باشند.

راجرز یکی از ویژگیهای انتخابات چند سال اخیر در اقلیم کردستان را کاهش مرتب تعداد رای دهندگان دانسته و ادعا کرده است ممکن است این بار نیز با کاهش بی سابقه مشارکت در انتخابات جدید مواجه شویم.

داستان جسیم معتقد است که حکومت دوحزبی اقلیم کردستان عراق کاملا راه خود را از مردم جدا کرده و به دنبال منافع خود هستند. بنابراین، مردم رغبتی برای رای دادن ندارند.

این دو پژوهشگر مسائل کردها تاکید کرده اند که حکومت اقلیم کردستان عراق در سه دهه گذشته همواره نیازهای مردم را پشت گوش انداخته و مردم با عدم مشارکت خود در انتخابات به این مسئله اعتراض کرده اند. آنها تاکید کرده اند که میزان مشارکت مردم در انتخابات پارمانی جدید اقلیم کردستان باز هم کمتر خواهد شد.

کد خبر 2776537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha