کارآفرین شاهین دژی در بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری تجلیل شد

در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آیین ملی گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری از "حوریه امامی" زن کارآفرین از شهرستان شاهین دژ استان آذربایجان غربی تجلیل شد.

به گزارش کردپرس، حوریه امامی زن کارآفرین و تسهیلگر راه اندازی فاز اول زنجیره ارزش در حوزه پرورش مرغ بومی تخمگذار در استان آذربایجان غربی است.

او در قالب یک کارآفرین موفق با فعالیت خود در حوزه کشاورزی و راه اندازی زنجیره پرورش مرغ، برای ۴۰ زن روستایی کارآفرینی کرده و آنها را تحت پوشش خود دارد.

به همین مناسبت در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آیین ملی گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری از "حوریه امامی"  زن کارآفرین شاهین دژی  تجلیل شد.

محمد مهدی قاسمی، معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این آیین با اشاره به نامگذاری روز ۱۵ اکتبر به عنوان روز جهانی زنان روستایی اظهار کرد: در کشور ما نیز هر سال به منظور گرامیداشت زنان روستایی و عشایر و قدردانی از نقش آنها در عرصه‌های مختلف از جمله تامین امنیت غذایی مراسمی برگزار می‌شود که امسال این آئین به صورت بین المللی و با حضور نمایندگان کشورهای مختلف به ویژه ۱۵ کشور عضو انجمن توسعه روستایی برگزار خواهد شد.

او افزود: در کشور ما حدود ۱۰ میلیون زنروستایی و ۵۰۰ هزار زن عشایری فعال هستند که در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع دستی فعالیت دارند و توانمند سازی هرچه بیشتر آنها متناسب با ظرفیت‌های روستاها اهمیت فراوانی دارد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ایجاد زنجیره کسب و کار زنان روستایی را از مهمترین برنامه‌های تات عنوان کرد و گفت: برنامه اصلی امسال ما ایجاد ۳۲ زنجیره است تا به شبکه سازی، هماهنگی، بازاریابی و پایداری کسب و کارها منجر شود.

اوتصریح کرد: و در حال حاضر حدود ۲۷۰۰ صندوق خرد روستایی و عشایری برای تامین و حمایت مالی فعالیت‌های بانوان روستایی فعال است که تلاش می‌شود تعداد آنها افزایش یابد.

نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آیین ملی گرامی‌داشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری با حضور محمدرضا طلایی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، علی حایک عضو هیات مدیره، علی خسروی سرپرست دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازارهای داخلی، مرادی سرپرست معاونت توسعه تعاونیها و تشکلها در سالن همایش سازمان تات برگزار شد

حضور معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، وزیر جهادکشاورزی، سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف و حضور باشکوه زنان اقوام ایرانی با پوشش سنتی و برپایی نمایشگاهی از توانمندی زنان روستایی و عشایری از رویدادهای این مراسم بود .
 

کد خبر 2776580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha