گزارش نهایی کمیسیون انتخابات عراق دربارۀ رأی گیری ویژه انتخابات پارلمان کردستان

کمیسیون عالی انتخابات عراق گزارش نهایی مربوط به رأی‌گیری ویژه را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات این گزارش، ۲۱۵ هزار و ۹۶۰ رأی‌دهنده ثبت‌نام کرده بودند و از این تعداد، ۲۰۸ هزار و ۵۲۱ نفر، معادل ۹۷% در این فرایند شرکت کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که ۱۶۵ مرکز و ۷۴۹ شعبه برای رأی‌گیری ویژه ششمین دورۀ پارلمان کردستان اختصاص داده شده بود. همچنین تأکید کرده است که "فرایند رأی‌گیری ویژه به پایان رسید و صندوق‌های رأی بدون هیچ‌گونه مشکلی بسته شد و هیچ چالش امنیتی قابل توجهی ثبت نشد."

کمیسیون تعداد رأی‌دهندگان مرد و زن را در رأی‌گیری ویژه تفکیک کرده و اعلام کرده است که از مجموع ۲۰۳ هزار و ۷۷۳ رأی‌دهنده، ۱۹۹ هزار و ۲۵ نفر مرد و ۴ هزار و ۷۴۸ نفر زن بودند.

همچنین درباره تعداد رأی‌دهندگان سواددار و بی‌سواد اشاره شده است که ۱۸۹ هزار و ۸۵۷ نفر سواددار و ۱۸ هزار و ۶۶۴ نفر بی‌سواد بودند.

فرایند رأی‌گیری ویژه تحت نظارت ۱۹۲۶ ناظر در مراکز رأی‌گیری انجام شد، و کمیسیون همچنین اعلام کرد که ۳۷۵۰ نماینده از احزاب سیاسی در این مراکز حضور داشتند.

در مورد تأیید و عدم تأیید انگشت‌نگاری رأی‌دهندگان، کمیسیون اعلام کرده است که ۲۰۵ هزار و ۶۲۰ نفر انگشت‌نگاری شده‌اند و "تعداد موارد عدم تأیید انگشت‌نگاری به ۲۹۰۱ مورد رسیده است."

رأی‌گیری ویژه برای دور ششم پارلمان کردستان از ساعت ۷ صبح روز جمعه آغاز شد و تا ساعت ۶ عصر ادامه داشت. به‌جز در استان حلبچه، در سایر استان‌ها رأی‌گیری به‌صورت عادی انجام شد.

تعداد مراکز اخذ رأی رأی گیری ویژه

۱۶۵

تعداد شعب اخذ رأی رأی گیری ویژه

۷۴۹

تعداد کل ثبت نام کنندگان برای رأی گیری ویژه

۲۱۵۹۶۰

تعداد کل افراد رأی دهند در رأی گیری ویژه

۲۰۸۵۲۱

تعداد زنان شرکت کننده در رأی گیری ویژه

۴۷۴۸

تعداد مردان شرکت کننده در رأی گیری ویژه

۱۹۹۰۲۵

مجموع آرای صحیح اخذ شده در رأی گیری ویژه

۲۰۳۷۷۳

تعداد ناظران در مراکز و شعب رأی گیری

۱۹۲۶

تعداد ناظران نماینده احزاب در مراکز و شعب اخذ رأی

۳۷۵۰

تعداد رأی دهندگان باسواد

۱۸۹۸۵۷

تعداد رأی دهندگان بی سواد

۱۸۶۶۴

تعداد موارد تأیید انگشت نگاری

۲۰۵۶۲۰

تعداد موارد عدم تأیید انگشت نگاری

۲۹۰۱

کد خبر 2776588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha