معدن زرشوران تکاب ٣ راس الاغ را به مزایده گذاشت/ این وضعیت در شان مردم است؟

امام جمعه تکاب از انجام یک مزایده عجیب توسط معدن زرشوران خبر داد و گفت: اخیرا معدن طلای زرشوران تکاب در اقدامی ٣ راس الاغ را به مزایده گذاشته و اینها به فروش رفته اند و این تنها کاری بود که پس از سالها برای شهرستان تکاب انجام داده اند.

امام جمعه تکاب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت:از کلنگ زنی پروژه فاضلاب شهر تکاب ۲ سال می‌گذرد اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده است در حالی که در زمان کلنگ زنی بنرها نصب شد تقدیرنامه‌های رد و بدل شد ولی بعد از گذشت ۲ سال هنوز مردم شهرستان تکاب از پروژه فاضلاب بی بهره هستند.

 حجت الاسلام والمسلمین مصطفی کوهی افزود: جای تعجب دارد مسئولانی که در آن زمان تفاهم‌نامه  اجرایی فاضلاب تکاب را امضا کردند و کلنگ‌ها را به زمین زدند همچنان بر سر کار هستند و مسئولیت‌های جدیدی هم گرفته‌اند و متاسفانه نهاد نظارتی تاکنون بر این وضعیت و عملکرد آن مدیران نظارت نکرده اند. هیچ نهاد نظارتی نبوده که از این مسئولان بپرسد آیا آنها مردم را به سخره گرفتند این همه هزینه برای مراسم کلنگ زنی، چاپ بنر مصرف شد، اما پروژه دو سال است که خوابیده و هیچ نتیجه تاکنون نداشته است.

او ادامه داد: مجموعه شرکت ایمیدرو و معدن زرشوران تکاب به معنای واقعی در حق مردم این شهرستان اجحاف کرده‌اند، از سوی دیگر در مجلس قوانین متعددی مصوب می‌شود اما تغییری در وضعیت توسعه شهرستان تکاب حاصل نشده است. حدود دو سال از کلنگ زنی پروژه فاضلاب شهرستان تکاب و حدود یک سال از کلنگ زنی پروژه طب کار در بیمارستان گذشته است؛ اما هیچ کدام از این پروژه‌ها به ثمر نرسیدند همچنین تفاهم‌نامه آسفالت و بهسازی محور تخت سلیمان به ثمر نرسیده و پیمانکار نیز پروژه را رها کرده است!

امام جمعه تکاب در ادامه از  انجام یک مزایده عجیب توسط معدن زرشوران خبر داد و گفت: اخیرا معدن زرشوران تکاب در اقدامی عجیب ٣ راس الاغ را به مزایده گذاشته شده و اینها به فروش رفته است و این تنها کاری بود که در حق شهرستان تکاب انجام داده اند؛ البته گفته می‌شود از این سه راس الاغ یکی از آنها کور بوده و برگشت داده شده و فروش نرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی کوهی بیان کرد:  از سوی معدن بعد از مدت‌ها این تنها خدمتی بوده که به مردم انجام شده واقعاً باید مسئولان خجالت بکشند آیا این وضعیت در شان مردم تکاب است؟ حق قانونی مردم در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و بازگشت حقوق دولتی معادن در این شهرستان زیر پا گذاشته شده و شهرستان در حوزه بهداشت و درمان در وضعیت فاجعه باری قرار دارد و مردم برای درمان و مداوا به شهرستان‌های مجاور مراجعه می‌کنند و بسیاری از همین مردم بیمار و رنج دیده در مسیر حرکت به شهرستان‌های مجاور و حتی تهران بر اثر تصادف با جان خود را از دست می‌دهند.

او اضافه کرد: چرا مردم برای یک سونوگرافی ساده باید به بیجار در استان کردستان بروند در حالی که شهرستان تکاب صاحب ثروت عظیم معادن طلاست اما متاسفانه تفاهم‌نامه‌هایی که جهت توسعه و پیشرفت شهرستان امضا می‌شود هیچکدام اجرا نشده‌اند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: چهار ماه قبل ریاست کل دادگستری استان آذربایجان غربی در معدن زرشوران تکاب تفاهم‌نامه‌هایی مبنی بر حمایت از کارگاه‌های ساخت طلا و جواهرات امضا کردند اما بعد از این امضا حمایت و پیگیری‌ صورت نگرفته و در حال حاضر بسیاری از همین کارگاه‌ها تعطیل شده و به مشکلات متعددی برخورده اند.

او در پایان گفت: تکاب در بحث جاده، بهداشت و درمان، فاضلاب، عدم برگشت حقوق دولتی معادن، عدم پرداخت عوارض آلایندگی  گلایه ها دارند. در نظر داریم این کارشکنی‌های شرکت ایمیدرو و معدن طلای زرفشوران را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کنیم تا مطالبات به حق مردم شنیده شود.

کد خبر 2776596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha