دهلران شایسته توجه بیشتر به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری / زینب هواسی

سرویس ایلام - شهرستان دهلران با دارا بودن پیشینه غنی تاریخی با استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شرایط مناسبی جهت توسعه گردشگری دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، امروزه مقوله گردشگری به یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مباحث توسعه هر شهر و استان تبدیل شده که همزمان فرصت‌ها و چالش‌های بسیاری را در کنار هم برای استفاده کنندگان آن در پی دارد.

این صنعت به عنوان صنعتی به ظاهر ارزان قیمت و پاک بدون عوارضی که بر صنایع امروزی مترتب است توانسته جایگاه خود را در کشورهای توسعه یافته پیدا کند .و باعث ترقی هر استان می شود به نحوی که مردم آن شهرستان هم از ان بهره مند گردند.

اما نبود این امکانات و رفاهیات روی دیگری نیز دارد و چالش‌هایی نیز بوجود آورده است.شهرستان دهلران با دارا بودن پیشینه غنی تاریخی با استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شرایط مناسبی جهت توسعه دارد.

در شهرستان دهلران نیز در همین مسیر توسعه گردشگری اقدامات آنچنانی صورت نگرفته است .با وجود تمام پتانسیل ها توان و قابلیت‌ها گام‌های مفیدی در خصوص گردشگری برداشته نشده است. همین آبگرمه اگر مورد توجه همه جانبه قرار گیرد. ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته نهادهای مختلف از میراث فرهنگی و فرمانداری ولی کفایت نمی کند و این اقدامات صورت گرفته با توجه به جمعیت شهرستان و گردشگری همپوشانی ضعف‌ها به نمایش گذاشته است.

شهرستان دهلران به عنوان نمونه‌ای از مناطق بی‌بدیل دارای خیلی از وجهه‌های گردشگری است از تاریخی تا مذهبی، چشمه ی آبگرم و چشمه قیر بگیر تا مرزی بودن، همه و همه شاهدی بر این مدعا است.

متاسفانه توجه نکردن به زیر ساخت ها ی گردشگری و مابقی اگر نگوییم فراموش شده اما کمرنگ شده‌اند یا به‌طور ویژه به یک منطقه توجه شده و دیگر مناطق به کلی فراموش شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا آن منطقه خاص در کنار مزایای خاص توسعه گردشگری دستخوش برخی چالش‌های شده است 

لذا می‌طلبد تا با تمرکز زدایی و توجه به تمام قابلیت‌های شهرستان محورهای جدیدی که ریشه دیرینه دارند معرفی شده و به کمک سایر مناطق استان را به‌طور عموم منتفع سازد نه بخشی خاص و در همین راستا با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها برای معرفی قابلیت‌های منطقه و رونمایی و رخ نمایی از فرهنگ غنی و شیرین مردمان این خطه پر گهر هم توجه معرفی و صدور جوانب زیبای این مردم سختکوش به سایر نقاط کنیم.

کارهای عام المنفعه نه خلق الساعه است و نه انفرادی که بتوان آن را به صورت منفک و مجزا در نظر گرفته و مورد بررسی قرار داد.

از مهرماه تا اردیبهشت ماه با توجه به شرایط آب هوای معتدل در شهرستان شاهد ترافیک و تجمع همشهریان و سایر مسافران از دیگر نقاط مختلف در این شهرستان بخصوص آبگرمه هستیم. توجه به زیرساخت‌های مناسب، از اضافه کردن سکوی ها تا ابرسانی در کنار این سکوها جلوه ی زیبایی به این مکان می دهد و همچنین توجه به سیستم روشنائی، پهنابندی مسیر و آسفالت و توجه به فضا سبز مورد توجه ضروری قرار گیرد.

شعار ما توسعه گردشگری پایدار با محوریت توسعه زیر ساخت های مناسب است و دهلران شایسته توجه ویژه تری در خصوص ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری است.

کد خبر 2776618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha