اوضاع دشوار اقتصادی، از جمله  دلایل مشارکت اندک شهروندان اقلیم کردستان در انتخابات است

طالب محمد، کارشناس عراقی امورانتخابات، اوضاع دشوار اقتصادی درهمه استان های اقلیم کردستان، از جمله  دلایل مشارکت اندک شهروندان اقلیم دراین انتخابات است.

به گزارش کردپرس، طالب محمد، کارشناس عراقی امورانتخابات، درگفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه اوضاع دشواراقتصادی درهمه شهرهای اقلیم کردستان وقرارگرفتن اکثر ساکنان این شهرها در زیر خط فقر و مهاجرت بسیاری از جوانان به خارج از کشور،از جمله دلایل مشارکت اندک شهروندان اقلیم کردستان درانتخابات پارلمان کردستان است، گفت: سیطره برخی احزاب کردستانی بر اکثر نهادها، از جمله نهادهای امنیتی نیز ازدیگر عوامل تحریم این انتخابات است.

طالب محمد با اشاره به اینکه  همه عوامل یاد شده، باعث بی‌میلی مردم  اقلیم کردستان  برای مشارکت در انتخابات پارلمان کردستان شده است، افزود: انتخابات پارلمان کردستان به تغییرات اساسی در اقلیم کمک نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: نامزدهای مستقل واحزابی که مال وقدرت و نفوذ در پرونده های خدماتی ندارند، با توجه به احزابی که سال ها درقدرت هستند و همچنان برای بقاء در قدرت رقابت می کنند، شانس زیادی برای پیروزی در این انتخابات را نخواهند داشت.

کد خبر 2776650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha