مدیریت خودگردان آماده استقبال از سوری‌های متهم و مضنون به ارتکاب جنایت نیست

سرویس سوریه - دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان اظهارات گفته شده در مورد مدیریت خودگردان مبنی بر آمادگی آن برای استقبال از سوری‌هایی که متهم یا مضنون به ارتکاب جنایت هستند را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات گفته شده در مورد مدیریت خودگردان مبنی بر آمادگی آن برای استقبال از سوری‌هایی که متهم یا مضنون به ارتکاب جنایت هستند صحت ندارد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان بیانیه‌ای درباره اظهارات «الهام احمد» رئیس مشترک این دایره در گفتگو با وبسایت NTV منتشر کرد.

در بیانیه دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان آمده است که اظهارات «الهام احمد» به ویژه در رابطه با موضوع پناهجویان سوری از چارچوب محتوای واقعی خود منحرف شده و در افکار عمومی به صورت دیگری مطرح شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «الهام احمد، رئیس دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان در مورد بسیاری از مسائل در سوریه که نیازمند همکاری بین‌المللی است، به ویژه در مورد مسئله پناهجویان سوری، با وب سایت آلمانی NTV صحبت کرد. متأسفانه بازتاب اظهارات الهام احمد به ویژه در مورد پناهجویان سوری در از چارچوب خود خارج شد و باعث ایجاد بحث‌هایی در افکار عمومی شد. به همین دلیل لازم است اعلام کنیم که آنچه در مورد ما مبنی بر اینکه آماده استقبال از سوری‌های مضنون و متهم به انجام جنایات جنگی هستیم، صحت ندارد. هیچ حقیقتی در این اظهارات وجود ندارد. سخنرانی الهام احمد تنها درباره آوارگان سوری بود که می‌خواهند داوطلبانه به مناطق شمال و شرق سوریه بازگردند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اظهارات الهام احمد مطابق با فراخوان‌های قبلی مدیریت خودگردان است که بارها اعلام کرده آماده همکاری با همه طرف‌ها است و به طور کامل به مسئله حقوق مرتبط با پرونده پناهجویان سوری متعهد است. از این رو، تماس‌هایی با سازمان ملل متحد و همه طرف‌های مرتبط بین‌المللی برقرار شد تا راه‌حل‌های معقولی برای کاهش دردهای مردم سوریه پیدا شود و به کسانی که می خواهند داوطلبانه به مناطق امن شمال و شرق سوریه بازگردند، اجازه بازگشت داده شود.»

در پایان بیانیه مدیریت خودگردان آمده است: «مدیریت خودگردان بار دیگر اعلام می‌کند که ایجاد یک محیط امن برای بازگشت پناهجویان بر اساس معاهدات بین‌المللی مربوط به حقوق پناهجویان، به ویژه کنوانسیون ۱۹۵۱ ویژه وضعیت پناهجویان یک شرط اساسی است. مدیریت خودگردان با مسئولیت‌های انسانی و اخلاقی خود در قبال پرونده پناهجویان عمل خواهد کرد و از سوری‌هایی که از جنگ در لبنان فرار آواره شده‌اند استقبال می‌کند.»

کد خبر 2776655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha