لزوم توسعه گفتگوها در سوریه با توجه به احتمال گسترش جنگ و درگیری‌ها در منطقه

سرویس سوریه - «الهام احمد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان با اشاره به احتمال گسترش جنگ و درگیری‌ها در منطقه، بر ضرورت توسعه گفتگوها برای رسیدن به راه‌حل به ویژه در سوریه تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، «الهام احمد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به احتمال گسترش جنگ و درگیری‌ها در منطقه، بر ضرورت توسعه گفتگوها برای رسیدن به راه‌حل به ویژه در سوریه، جایی که همه طرف‌های جنگ بر آن اثر گذارند، تاکید کرد و افزود که آنها نیز به عنوان مدیریت خودگردان در حال بحث و گفتگو در مورد این مسئله هستند که چگونه این مدیریت را نمونه‌ای از راه حل برای حل بحران قرار دهند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «الهام احمد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان در رابطه با جنگ اسرائیل-حماس-حزب‌الله و تأثیر آن بر سوریه به ویژه شمال و شرق سوریه مصاحبه‌ای انجام داد.

الهام احمد در این مصاحبه ضمن اشاره به حملات رژیم صهیونیستی و احتمال گسترش جنگ در منطقه و تاثیر گذاری آن بر سوریه تصریح کرد: «این جنگ ۱۰۰ درصد سوریه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال؛ در لبنان جنگ آغاز شد و این میزان پناهجو وارد سوریه شدند. وضعیت اقتصادی سوریه ضعیف است و حتی نمی‌تواند از مردم خود حمایت کند و این تعداد پناهجو فشار زیادی را به وجود می‌آورد. حملاتی که احتمالا در آینده روی دهند و گسترده‌تر باشند به طور قطعی هم سوریه و هم شمال و شرق سوریه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مناطق شمال و شرق سوریه همچنان در مرز قرار دارند و  امکان گرم شدن آتش جنگ در این جبهه‌ها نیز وجود دارد.»

الهام احمد در ادامه خاطرنشان کرد: « پس در حال حاضر اقدامات لازم برای انجام چیست؟ این یک رویکرد عاقلانه است که اکنون سوریه باید خود را در یک فرایند جدید بیابد و به سمت تغییر حرکت کند، یک توافق کلی برای مردم سوریه ایجاد شود. دولت دمشق با لجاجت و اصرار به مرکزیت داشتنش نتیجه چندانی نخواهد گرفت، برعکس سوریه را در معرض آتش خواهد داد. در این شرایط باید به سمت راه‌حل حرکت کرد، حداقل باید گفتگو در رابطه با راه‌حل وجود داشته باشد.»

الهام احمد در این مصاحبه همچنین با بیان اینکه به رسمیت شناختن مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه و دفاع از آن در این بحران بسیار مهم است، گفت: «منطقه تحت کنترل مدیریت خودگردان بخشی از سوریه است. در چارچوب یک سوریه دموکراتیک، همه مردم و نهادهای داخل سوریه از حقوقی برابر برخوردارند، این بسیار مهم است. به همین دلیل، دفاع از مدیریت خودگردان و تضمین آینده آن ضمانت ساخت سوریه جدید است.»

الهام احمد در پایان بیان کرد که در شرایط پیچیده‌ فعلی برای حفظ ثبات شمال و شرق سوریه و همچنین برای اینکه الگوی مدیریت خودگردان را نمونه‌ای برای حل بحران در سوریه قرار دهند در حال مذاکره با همه طرف‌ها هستند.

کد خبر 2776752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha