الهام احمد نسبت به اثرات جنگ غزه بر نقشه خاورمیانه و کشورهای منطقه هشدار داد

سرویس سوریه - «الهام احمد» رئیس مشترک شورای اجرایی MSD نسبت به اثرات جنگ در نوار غزه بر روی نقشه خاورمیانه و کشورهای منطقه هشدار داد.

به گزارش کردپرس، «الهام احمد» رئیس مشترک شورای اجرایی مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) روز جمعه در مصاحبه‌ای نسبت به تاثیرات جنگ در نوار غزه بر روی نقشه خاورمیانه و کشورهای منطقه هشدار داد.

به نوشته روزنامه شرق‌الاوسط، «الهام احمد» رئیس مشترک شورای اجرایی MSD در مصاحبه خود با این روزنامه اظهار داشت: « گسترش درگیری اسرائیل و فلسطین در نوار غزه بر کل منطقه از جمله سوریه و همچنین بر نقشه خاورمیانه و کشورهای آن تأثیر خواهد گذاشت.»

وی در ادامه در رابطه با کشته شدن غیرنظامیان از تاریخ ۷ اکتبر در نوار غزه اعلام همدردی کرد و گفت: «ما از کشتار غیرنظامیان ناراحتیم. امکان آن وجود داشت که یک راه حل سیاسی بدون توسل به جنگ پیدا شود.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «ترکیه همواره در حال آماده شدن برای انجام عملیات زمینی در شمال و شرق سوریه است و این خواسته را شرط دریافت چراغ سبز آمریکا برای شرکای خود در ناتو قرار می‌دهد. وی گفت که ترکیه در مذاکرات آستانه از روسیه خواست که در ازای اجازه دادن به روسیه برای حمله به دیگر مناطق سوریه تحت کنترل شبه نظامیان وابسته به ترکیه، روسیه به ترکیه اجازه حمله به مناطق شمال و شرق سوریه را بدهد.»

وی در پایان مصاحبه خود گفت: «ترکیه در تلاش است افکار عمومی عرب را علیه مدیریت خودگردان در شمال و شرق سوریه با خود همراه کند و تلاش می‌کند راه‌حل‌های سیاسی بین مدیریت خودگردان و سایر احزاب در سوریه را تضعیف کند.»

کد خبر 2762836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha