پیشنهاد امام جمعه ایلام برای تشکیل کمیته حفاظت از فرهنگ و زبان کردی

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با محوریت اخلاق و سواد رسانه (فرصت‌ها و تهدیدها) پیشنهاد داد: کمیته‌ای برای حفاظت از فرهنگ، آداب و زبان کردی ایلام باید زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این نشست با بیان اینکه رسانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد چراکه بیشترین نقش در مهندسی افکار جامعه دارند، عنوان کرد: نقش رسانه در جامعه بی بدیل است و در عرصه فرهنگ، اقتصادی، اربعین، اجتماعی رسانه‌ها نقش دارند.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار بر تشکیل کمیته آموزش و سواد رسانه‌ای در استان تاکید کرد و گفت: دشمن عرصه رسانه خود را مدیریت می‌کند، ما باید به همین سمت برویم و فضای رسانه‌ای را مدیریت کنیم لذا نظر به اهمیت مرجعیت خبر، یک کمیته‌ای در استان برای خط دهی خبری در استان فعال شود.

امام جمعه ایلام همچنین تاکید کرد: کمیته‌ای برای حفاظت از فرهنگ، آداب و زبان کردی ایلام باید زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود. مصوبات شورای فرهنگی عمومی باید جنبه اجرایی داشته باشد.

وی بر حل مشکلات بیمه خبرنگاران و همچنین رعایت عدالت بین اصحاب رسانه در اوضاع اقتصادی کنونی تاکید کرد و گفت: مدیران پاسخگوی شبهات و ابهامات مطرح شده در رسانه‌ها باشند.

در حوزه رسانه منشور اخلاقی تدوین شده نداریم

در ادامه حجت الاسلام وعد مرادبیگی نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد:در بحث اخلاق رسانه هنوز در دنیا کدهای اخلاقی به خوبی تعریف نشده است و اخلاق رسانه باید براساس فرهنگ هر جامعه تعریف شود.

وی افزود: در کشور ایران به عنوان یک کشور اسلامی و شیعه منشا اخلاق رسانه ها همین ارزش‌ها و عقاید و اصولی است که باید رعایت شود و منشا این ارزشها دین، خانواده، آموزش و پرورش، جامعه دوستان و... است.

مرادبیگی اظهار داشت: آنچه برای ما مهم و در سطح کلان و استان باید به آن توجه شود این است که باید یک منشور اخلاقی برای رسانه فراهم کنیم تا همه رسانه های استان و کشور بر اساس آن منشور اخلاقی تدوین شده بر اساس فرهنگ اسلامی- ایرانی باید رعایت شود که متاسفانه ما این منشور را در بحث رسانه را نداریم.

وی تاکید کرد: دشمن الان در فضای مجازی بیشترین کار را انجام می دهد، در حوزه دین و فرهنگ ایرانی همه این هجمه ها وجود دارد و سمت و سوی آنها به سمت ناامیدی کشور و مردم هستند که مقام معظم رهبری فرمودند ما باید در مسیر امیدواری جامعه نقش موثری داشته باشیم و رسانه می تواند در تغییر سبک زندگی تاثیرگذار باشد چه سبک زندگی مثبت و چه منفی، صدا و سیما در چند دهه اخیر در ترویج زندگی اشرافی‌گری آن هم به صورت ناخواسته موثر بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان یادآور شد: تولید محتوای فاخر کار می خواهد و الحمدالله هنرمند در ایلام کم نداریم، ایلام شاید از نظر امکانات محروم باشد اما از نظر استعدادها از ۱۰ استان برتر کشور است.

کد خبر 2776692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha