جنبش تغییر آئینه عبرت اپوزیسیون در پیوستن به کابینه «پارتی» و «یکیتی»

سرویس جهان- به نوشته امواج مدیا، احزاب اپوزیسیون کنونی اقلیم کردستان، با توجه به ریزش شدید آرای جنبش تغییر در این انتخابات به خاطر مشارکت در کابینه های تحت رهبری دو حزب حاکم، به دولت ائتلافی جدید اقلیم کردستان عراق نخواهند پیوست.

به گزارش کردپرس، ششمین انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق در 20 اکتبر 2024 برگزار شد و تعداد تقریبی کرسیهای احزاب کرد مشخص شده است. دو حزب حاکم دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی به ترتیب 39 و 23 کرسی از 100 کرسی پارلمان این منطقه را به دست آورده اند و جنبش نسل نو نیز که بعد از ریزش شدید آرای جنبش تغییر، سومین رتبه را به خود اختصاص داده، قدرتمندترین حزب اپوزیسیون در حکومت آینده اقلیم کردستان خواهد بود. جنبش تغییر بزرگترین بازنده این انتخابات بود و اکثر کرسی های خود را از دست داد. این حزب یکی از پایه های حکومت ائتلافی اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق بود.

نشریه امواج مدیا با اشاره به جدول توزیع کرسیها و شکست قابل توجه جنبش تغییر در این انتخابات، هشدار داد سرنوشت جنبش تغییر که زمانی بزرگترین جنبش اپوزیسیون بود اما با پیوستن به احزاب حاکم، حکم نابودی خود را امضا کرد، نوشت: این مسئله باعث می شود که احزاب اپوزیسیون از جمله نسل نو نخواهند به دولت ائتلافی احتمالی حزب دموکرات- اتحادیه میهنی بپیوندند.

این نشریه تاکید کرده است که احزاب اپوزیسیون از این بیم دارند که با پیوستن به حاکمیت، هواداران خود را ناامید کنند که این مسئله به معنای از بین رفتن تدریجی آنها نیز خواهد بود.

کد خبر 2776757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha