تعاونی‌های گردشگری در اولویت دریافت تسهیلات ۸ هزار میلیاردی

سرویس ایلام - سرپرست اداره کل ترویج و تشکیل تعاونی‌های کشور با اشاره به خط اعتباری ۸ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی‌های کشور از جمله تعاونی‌های گردشگری، گفت: از این ردیف اعتباری به کسب و کارهای تعاونی که می‌خواهند توسعه پیدا کنند، تسهیلات ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس،سعید پورناصرانی در اولین سمینار تسهیلگری و آموزشی تعاونی های گردشگری، ویژه کسب و کارهای گردشگری جوامع محلی و روستائیان غرب کشور در ایلام، گفت: درصدد هستیم در این رویداد با کمک تعاونی و بخش تعاون به توسعه‌ گردشگری در کشور به عنوان یک کسب و کار و صنعت نوظهور در غرب کشور کمک شود.

سرپرست اداره کل ترویج و تشکیل تعاونی های کشور با بیان اینکه بهترین بستر برای توسعه مشارکت و اقتصاد بخش تعاون است، افزود: بر همین اساس با کمک وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ادارات کل مربوطه در استان این رویداد آموزشی و تسهیل گری با حضور تعاونی ها و کسب و کارهای گردشگری برگزار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش های مورد نیاز، زمینه تسهیل گری برای کسب و کارهایی که تمایل دارند در بخش تعاون کار کنند، را ایجاد خواهیم کرد.

پورناصرانی با اشاره به وجود خط اعتباری 8 هزار میلیارد تومانی بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، گفت: از این ردیف اعتباری به کسب و کارهای تعاونی که می‌خواهند توسعه پیدا کنند، در بخش سرمایه‌ در گردش و سرمایه ثابت آنها کمک می کنیم که تعاونی های گردشگری این پنج استان به ویژه ایلام در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه تعاونی ها به شدت انعطاف‌پذیر هستند، افزود: در روستایی که بوم‌گردی وجود دارد همان بوگردی می تواند سکویی برای معرفی و فروش محصولات روستا باشد.

پورناصرانی با بیان اینکه تشکیل یک تعاونی سبب بهره مندی جامعه از سود کسب و کار آن می شود، افزود: با تشکیل تعاونی ظرفیت ها افزایش پیدا کرده و محصولات آن جامعه نیز توسعه و کسب و کارها رونق پیدا می کند.

سرپرست اداره کل ترویج و تشکیل تعاونی های کشور با اشاره به اینکه نظارت در تعاونی ها یک رکن و اصل است، گفت: اعضا با هر میزان سرمایه بر تعاونی نظارت دموکراتیک دارند.

وی با اشاره به صنعت گردشگری، افزود: این صنعت رتبه سوم را پس از مواد شیمایی و سوخت در جهان داراست.

کد خبر 2776759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha