پستهای ریاست دولت و ریاست اقلیم کردستان متعلق به حزب دمکرات است

مسئول دفتر هماهنگی حزب دمکرات کردستان در سلیمانیه و حلبچه ضمن بیان اینکه انتخابات این دوره پارلمان کردستان به شکلی دمکراتیک برگزار شد، اظهار داشت: «پستهای ریاست دولت و ریاست اقلیم کردستان متعلق به حزب دمکرات است».

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان۲۴، علی حسین، مسئول دفتر هماهنگی حزب دمکرات در سلیمانیه و حلبچه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «حزب دمکرات این بار هم توانست تعداد آرای خود را در انتخابات افزایش دهد و حتی در حلبچه نیز کرسی به دست آورد. این پیروزی حزب دمکرات کردستان، پیروزی همه مردم کردستان است».

وی همچنین اشاره کرد که انتخابات این دوره پارلمان کردستان به شکلی دمکراتیک برگزار شد و نتایج آن حجم و اندازه هر یک از جریانهای سیاسی را مشخص کرد.

مسئول دفتر هماهنگی حزب دمکرات در سلیمانیه و حلبچه اظهار داشت: «برای تشکیل دولت آینده، حزب دمکرات هیچ وتویی علیه هیچ جریان سیاسی ندارد و هر جریان سیاسی که آماده باشد برنامه دولت آینده را پیاده کند، حزب دمکرات نیز آماده همکاری با آنها برای تشکیل دولت جدید است».

وی تأکید کرد که دولت آینده باید دولتی برای مردم باشد و دیگر حزب نباید در مدیریت امور نقشی غالب داشته باشد.

در روز یکشنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴، انتخابات دوره ششم پارلمان کردستان برگزار شد که ۲ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۵۷۸ نفر حق رأی داشتند، اما طبق آمار کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۹۷۲ نفر در انتخابات شرکت کردند و درصد مشارکت ۷۲٪ بود. بیشترین میزان مشارکت در منطقه دهوک با ۷۸٪ ثبت شده، در حالی که در اربیل ۷۴٪، سلیمانیه ۶۵٪ و حلبچه ۶۹٪ بوده است.

کد خبر 2776760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha