ریاست جمهوری عراق خواستار احترام به نتایج انتخابات پارلمان کردستان شد

ریاست جمهوری عراق خواستار احترام به نتایج انتخابات پارلمان کردستان است و همچنین از تمامی جریانهای سیاسی می‌خواهد که بر سر میز گفتگوی سازنده ملی به منظور تشکیل دولت اقلیم کردستان گرد هم آیند.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای با عنوان "به مناسبت موفقیت انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان" به مردم اقلیم کردستان و تمامی احزاب و جریان‌های سیاسی تبریک گفت.

ریاست جمهوری همچنین گفت: «از حرفه‌ای بودن و پاکدستی کمیسیون عالی مستقل انتخابات در اجرای فرآیند انتخابات قدردانی می کنیم».

ریاست جمهوری همچنین از تمامی طرف‌های سیاسی خواسته است تا بر سر میز گفتگوی ملی سازنده برای تشکیل دولت اقلیم با محوریت خدمت به مردم و تلاش برای پیشبرد فرآیند ساخت و ساز، آبادانی و احیای اقتصادی و ایجاد توسعه پایدار، گرد هم آیند.

در این بیانیه آمده است: «ریاست جمهوری خواستار احترام به نتایج انتخابات و اراده آزاد مردم است، همچنین بار دیگر بر حمایت خود از تکمیل مسیر قانون اساسی و دمکراسی در اقلیم کردستان تأکید می‌کند تا وحدت ملی تقویت شده و خواسته‌های مردم ما برای توسعه، رفاه و پیشرفت محقق شود».

کد خبر 2776796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha