کمیسیون انتخابات عراق: هیچ شکایتی دربارۀ صندوقهای رأی ثبت نشده است

مسئول دفتر کمیسیون انتخابات عراق در اربیل اعلام کرد که تعدادی از صندوقهای رأی مشکلات فنی داشته و شکایاتی در این مورد ثبت نشده است، پس از اتمام بررسی ها نتایج اعلام خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان۲۴، پنجشنبه ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴، مروان محمد، مسئول دفتر کمیسیون در اربیل اعلام کرد که تعدادی از صندوقهای رأی مشکل ارسال داده و شناسایی اثر انگشت داشتەاند و شکایتی در این باره ثبت نشده است، فقط در شمارش دستی و الکترونیکی اختلافی کوچک وجود داشت که در بیش از ۵ درصد آراء بود و تنها همین‌ تعداد آراء دوباره شمارش خواهند شد.

این مسئول دفتر اربیل گفت: «۹ صندوق داریم که هیچ مشکل فنی نداشته‌اند، فقط مشکل مربوط به USB بود که به بغداد ارسال شده وگرنه ما نتایج را از طریق کابل پیکوس دریافت کرده و از طریق سیستم RTS به بغداد ارسال کرده‌ایم، اکنون فقط گزارش این صندوق‌ها را دریافت می‌کنیم».

وی افزود: «۳۰ صندوق دیگر وجود دارد که اختلاف بین شمارش دستی و الکترونیکی کمتر از ۱ درصد بود. فقط در این موارد بررسی فرم‌ها انجام می‌شود و به زودی به پایان خواهد رسید».

مروان محمد تأکید کرد: «هیچ مشکل جدی ای در نتایج نهایی وجود ندارد و پس از بررسی مشکلات، نتایج نهایی اعلام خواهند شد».

روز جمعه، ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴، رأی‌گیری ویژه و روز یک‌شنبه، ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴، رأی‌گیری عمومی برای انتخابات دور ششم پارلمان کردستان برگزار شد. طبق آمار کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، میزان مشارکت در این انتخابات نزدیک به ۷۰ درصد بوده است.

کد خبر 2776814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha