حمله گسترده پهپادی و توپخانه‌ای ترکیه به کردستان سوریه / جان باختن ۴ تن و زخمی شدن ۱۵ تن

سرویس سوریه - مناطق مختلف کردستان سوریه هدف حملات گسترده پهپادی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار گرفت که این حملات منجر به جان باختن چهار تن از جمله یک کودک و مجروح شدن ۱۵ تن دیگر شد.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه مناطق مختلف کردستان سوریه از جمله تل‌رفعت،کوبانی، منبج، تل‌تمر، دیرک، حومه گره‌سپی و حومه عفرین و شهبا، قامشلو، عامود، سویدا و تربسیه را هدف حملات گسترده پهپادی و توپخانه‌ای قرار داد که بر اثر این حملات  حداقل چهار شهروند از جمله یک کودک جان باختند و ۱۵  تن نیز زخمی شدند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، ارتش ترکیه حوالی ساعت ۱۰ شب چهارشنبه ۲۳ اکتبر، شهر تل‌رفعت واقع در کانتون عفرین- شهبا را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد که بر اثر آن ۲ شهروند از جمله یک کودک جان باخته و ۶ شهروند نیز مجروح شدند.

همزمان در حمله هواپیماهای بدون سرنشین مسلح ارتش ترکیه به مرکز شهر کوبانی نیز سه عضو نیروهای امنیت داخلی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(آسایش) مجروح شدند.

حمله گسترده پهپادی و توپخانه‌ای ترکیه به کردستان سوریه / جان باختن ۴ تن و زخمی شدن ۱۵ تن

مناطق مختلف دیرک، منبج و یکی از روستاهای حومه گره‌سپی نیز هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفتند.

پس از این حملات، پهپادهای ارتش ترکیه، یک مرکز بهداشتی و دو مرکز نیروهای آسایش را در مرکز شهر قامشلو و نیروگاه برق عامود را هدف حمله قرار دادند که  این حملات نیز منجر به کشته و زخمی شدن چندین تن و فرو رفتن منطقه در خاموشی شد.

سپس شهر قره‌چوخ و روستای میرکا میرا و یک پمپ بنزین در تربسیه و یک نیروگاه برق در کوبانی هدف حمله قرار گرفتند.

در این حملات پهپادی و توپخانه‌ای گسترده ترکیه حداقل ۴ شهروند از جمله یک کودک جان باختند و حداقل ۱۵ تن نیز زخمی شدند، همچنین به نیروگاه‌های برق، چاه‌های نفت و گاز و پمپ بنزین‌ها در سراسر کانتون جزیره آسیب وارد شد.

به نظر می‌رسد با وجود اینکه تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله روز پنجشنبه افراد مسلح ناشناس به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان آنکارا را بر عهده نگرفته است این حملات می‌تواند در واکنش به آن حمله انجام شده باشد زیرا پیشتر نیز آنکارا در حملاتی مشابه، کردهای سوریه را به عنوان عامل حملات تروریستی در ترکیه معرفی کرده بود.

کد خبر 2776775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha