هزار و ٤٠٩ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی انجام گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون یکهزار و ۴۰۹ مورد شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان انجام گرفته است و شهرستان ارومیه با ۸۷۳ مورد بیشترین حجم از شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز را دارد.

به گزارش کردپرس، خسرو شهبازی اظهار کرد: ۷۵ مورد از احکام قضائی قطعی و ۳۸۷ مورد احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ برای تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان در هفت ماهه سال جاری در سطح استان اجرا شده است.

او تاکید کرد: تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی یکی از چالش‌های فعلی جامعه و تهدیدی برای اراضی کشاورزی به عنوان یکی از منابع پایه تولید مواد غذایی محسوب می‌شود و از ابتدای سال تاکنون یکهزار و ۴۰۹ مورد شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان انجام گرفته است.

شهبازی افزود: شهرستان ارومیه با ۸۷۳ مورد بیشترین حجم از شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده است و در احکام قطعی هم با ۶۶ مورد و در حوزه تبصره ۲ ماده ۱۰ هم نیز با تعداد ۲۳۲ مورد شهرستان پیشرودر این زمینه است.

او  با بیان اینکه مقابله و برخورد قاطع با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز از اولویت‌های جهاد کشاورزی است؛ تصریح کرد: تا کنون خوشبختانه با همکاری و مساعدت خوب دادستان، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی و عوامل ذیربط در استان اقدامات خوب و موثری درشناسایی و اجرای احکام قلع و قمع بناهای غیرمجاز صورت گرفته و این جدیت و برخورد قانونی در راستای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

شهبازی در پایان گفت: مردم می‌توانند به منظور نظارت همگانی و برخورد با متخلفان هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند/.

کد خبر 2776890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha