شانزدهمین دادگاه صلح ایلام افتتاح شد

سرویس ایلام - با حضور نماینده ولی فقیه در استان شانزدهمین و اخرین دادگاه صلح استان ایلام در مرکز استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عمران علیمحمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام عنوان کرد: امروز دادگاه صلح مرکز ایلام را به عنوان شانزدهمین و آخرین دادگاه صلح استان افتتاح می کنیم، و در شهرستانها دادگاه‌های صلح به مدت یکماه است که موفق کار می کنند و مرکز استان هم از امروز راه اندازی و پرونده ها از دیروز به این شعب ارجاع شدند.

وی افزود: دادگاه صلح به عنوان یکی از نهادهای نظام قضایی با هدف تسهیل دسترسی به عدالت و کاهش بار کاری دادگاه‌های عمومی ایجاد شده، این دادگاهها با رسیدگی با دعوای کوچک و متوسط نقش مهمی در کاهش اطاله دادرسی خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری استان ایلام خاطرنشان کرد: در استان اطاله دادرسی کنترل شده و ایلام در اتقان آرا در کل کشور جزو استانهای برتر است و کمترین موجودی در شعب رسیدگی کننده و اجرای احکام در سراسر کشور متعلق به استان ایلام است.

علیمحمدی افزود: در سال گذشته شوراهای حل اختلاف استان مقام سوم را در کل کشور کردند و حُسن این دادگاهها این است که در کنار هر شعبه دادگاه صلح دو شعبه شورای حل اختلاف وجود دارد، پرونده ابتدا به دادگاه صلح می آید با مقید به وقت نظارت جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع می شود.

او در خصوص روند رسیدگی به پرونده ها در دادگاههای صلح  گفت: شورای حل اختلاف نیز ضمن تلاش برای صلح و سازش و تنظیم گزارش اصلاحی، گزارش اصلاحی را به همراه پرونده به دادگاه صلح می فرستد و دادگاه صلح ضمن تایید آن گزارش اصلاحی پرونده را بایگانی کرده و دیگر رای صادر نمی کند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام خاطرنشان کرد:  در شورای حل اختلاف استان  ۵۰ درصد پرونده ها به صلح و سازش منجر می شدند که با تلاش در مساجد، ادارات و اخیراً که در پتروشیمی مستقر شدند، بیش از ۶۲ درصد پرونده ها به صلح و سازش منجر می شود و این نویدی است که هنوز میان مردم آن انس و الفت و برادری وجود دارد.

علیمحمدی اظهار داشت: ما قضات خوب و جوان و پای کاری داریم، در این دادگاه صلح در دو شعبه دو تن از روحانیون معزز این دستگاه حضور دارند که قطعاً در گسترش صلح و سازش نقش پررنگ تری ایفا خواهند کرد.

کد خبر 2776914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha