اقلیم ها یا استان ها نمی توانند بدون مجوز دولت مرکزی، اقدام به فروش نفت کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ائتلاف نصر درباره به وجود آمدن یک بحران واقعی برای عراق در نتیجه قراردادهای بلند مدت بین اقلیم کردستان با ترکیه و روسیه هشدار داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "عقل الردینی" در این باره گفت: استان ها یا اقلیم ها نمی توانند بدون طی کردن روند قانونی، اقدام به فروش نفت کنند و حکم دادگاه عالی فدرال کاملا به جا بود.

الردینی افزود: اقلیم کردستان اقدام به بستن قراردادهای بلند مدت کرد که این موضوع، نیازمند دخالت جدی مجلس و وزارت نفت است.

وی تصریح کرد: مشکل قراردادهای بلند مدت نیازمند دخالت مجلس و نهادهای ذیربط با هدف دستیابی به تفاهماتی در این باره است تا قراردادهای بلند مدت بین اقلیم کردستان با ترکیه و روسیه متوقف شود. زیرا در غیر این صورت باعث به وجود آمدن بحران حقیقی برای عراق خواهد شد.

عقل الردینی خاطرنشان کرد: حکم دادگاه عالی فدرال درباره غیر قانونی بودن صادرات نفت توسط دولت اربیل، کاملا قانونی است. زیرا نفت، متعلق به مردم عراق است و به اقلیم کردستان اختصاص ندارد.

یادآور می شود زهره البجاری عضو کمیسیون نفت و انرژی در مجلس سابق عراق نیز در این باره گفته بود: مصطفی کاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق نمی تواند از زیر بار مسئولیت اجرای حکم دادگاه عالی فدرال درباره نفت اقلیم کردستان، شانه خالی کند و نفت اقلیم کردستان به مدت 15 سال بدون اجازه بغداد، پیش فروش شده است.

کد خبر 27782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha