خرید 1268 نسخه کتاب توسط محکومین جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: در راستاي توسعه فرهنگي و حمايت از فرهنگ كتابخواني و استفاده از ظرفیت‌های مجازات جایگزین حبس برای محکومین جرائم غیرعمد، امسال 1268 نسخه کتاب توسط محکومین امسال به کتابخانه های عمومی شهرستان های ارومیه و ماکو خرید و اهدا شده است.

به گزارش کردپرس، خدیجه معصومی، افزود: با پیگیری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در راستای اجرای طرح جایگزینی صدور حکم مجازات محکومین جرائم غیرعمد به نفع فرهنگی در آذربایجان‌غربی، تا بهمن ماه سال جاري، به تعداد 1268 نسخه کتاب جمعا به ارزش تقریبی 205 ميليون و 119هزار ریال به کتابخانه های عمومی شهرستان های ارومیه و ماکو توسط محکومین خرید و اهدا شده است.

معصومی، در خصوص اقدام خلاقانه فرهنگی قضات خوش ذوق استان در اجرای صدور احکام خرید كتاب به جای حبس بیان کرد: محسن مرادی اوجقاز، قاضی شعبه 119 دادگاه كيفري شهرستان اروميه، احکام بسیاری در راستای مجازات‌های جایگزین حبس از جمله «خريد كتاب، كار در شهرداري و كمك به كميته امداد و بهزيستي ... صادر کرده است.

او ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان ارومیه نیز بنابر احکام منتشر شده ایشان برای محکومین به جای مجازات زندان، اقدام به صدور 3 فقره حكم فرهنگی جایگزین حبس به خريد كتاب براي كتابخانه هاي عمومي ارومیه داشته، که نتیجه آن خرید تعداد 93 نسخه كتاب به ارزش 48 میلیون و 369 هزار است.

معصومی با اشاره به اینکه استفاده از اینگونه مجازات‌های جایگزین فرهنگی رویکرد مثبتی در جامعه خواهد داشت، تاکید کرد: اقدام ارزشمند احمدعلی خادم عرب باغی، دادستان عمومی و انقلاب و مجموعه قضات شهرستان ماکو در خصوص مجازات جايگزين حبس، صدور 5 فقره حكم است که تعداد 1175 نسخه کتاب به ارزش 156 میلیون و 750 هزار ریال خرید و به کتابخانه های عمومی شهرستان ماکو اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: اجرای مجازات های جایگزین حبس می تواند موجب کاهش جمعیت زندان ها، جلوگیری از فروپاشی خانواده مرتکب و حفظ کرامت انسانی افراد شود.
با برنامه ریزی و ایجاد اقدامات لازم می توان بسترهای فرهنگی که کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ارکان اصلی فرهنگ در جامعه است و با هدایت محکومین به سمت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه به طور حتم کاهش بزهکاری و وقوع جرم را در آینده به دنبال خواهد داشت.

معصومی در پایان تصریح کرد: این كتب با نظارت و تاييد اين اداره كل خريداري شده و پس از ثبت و آماده سازي، جهت امانت در دسترس كاربران و اعضاي محترم كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان ها قرار گرفته است.

گفتنی است؛ امسال بیش از ۴ هزار نسخه کتاب با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

کد خبر 27789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha