کردها تاوان لجاجت مقامات اقلیم کردستان و دو نماینده حزب دمکرات در مجلس عراق را می دهند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده حزب نسل نو در مجلس عراق تاکید کرد که تعیین شروط سنگین برای پرداخت بودجه به اقلیم کردستان، تاوانی است که کردها برای لجاجت و گردن کشی مقامات اقلیم و دو نماینده حزب دمکرات (پارتی) در مجلس می دهند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری ملت، یسرا رجب نماینده حزب نسل نو در مجلس عراق، با انتشار مطلبی اعلام کرد که آنچه در مجلس عراق روی داد نتیجه عدم هماهنگی میان احزاب عراقی و کردها نبود بلکه حاصل لجاجت و عناد ورزیدن مقامات اقلیم کردستان و چند نماینده حزب دمکرات کردستان (پارتی) بود.

وی افزود پیش از نشست مجلس عراق برای تصویب قانون استقراض، با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس عراق درباره قانون استقراض دولت عراق گفتگو کرده و آنان اعلام کرده اند که دو نماینده حزب دمکرات (پارتی) در این کمیسیون حضور دارند که اجازه ارائه هیچ پیشنهادی را نداده و با تمامی پیشنهادات مخالفت می کنند و این عملکرد آنان موجب خشم دیگر اعضا شده و بیش از این نمی توانند برای جلب رضایت کردها تلاش کنند، زیرا 45 روز است که حقوقی به حقوق بگیران عراقی پرداخت نشده است.

یسرا رجب تاکید کرد که مردم اقلیم کردستان تاوان عملکرد، عناد و لجاجت ورزیدن برخی نمایندگان حزب دمکرات در مجلس را می دهند.

همچنین گفت که اولین بار است در تاریخ عراق، حقوق طی 45 روز به کارمندان و حقوق بگیران داده نشده و نمایندگان مجلس تمام توان خود را برای تصویب اصولی قانون استقراض و رفع این معضل به کار گرفته اند و این در حالی است که در اقلیم کردستان از سال 2014 تا کنون، حقوق با معضلات و تعویق و کاهش مکرر پرداخت شده و چنین تلاشی در پارلمان کردستان مشاهده نمی شود.

این در حالی است که روز پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر،قانون استقراض دولت عراق، با وجود مخالفت کردها در مجلس عراق برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور، تصویب و در یکی از بندهای آن، شروط سنگینی را برای پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین شد و این اقدام تنش هایی میان اقلیم و دولت مرکزی عراق را به وجود آورده و کردها به تصویب این بند اعتراض کردند.

کد خبر 278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha