چارچوب هماهنگی: شخصیت های سیاسی کرد، علیه دستگاه قضایی نافرمانی می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو چارچوب هماهنگی احزاب و جریانات شیعه عراق تأکید کرد موضع جریانات سیاسی کرد درباره حکم اخیر دادگاه عالی فدرال پیرامون ممنوعیت صادرات نفت و گاز توسط دولت اقلیم کردستان، منفی و به منزله تمرد و نافرمانی در مقابل قانون اساسی و سایر قوانین کشور است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "عارف عبدالجلیل" در این باره گفت: چارچوب هماهنگی با وجود اعتراضات و دلایل ارائه شده از سوی آن به نتایج انتخابات و جلسه اول مجلس جدید، به احکام صادره از سوی دادگاه عالی فدرال پایبند بوده و این نهاد را به منزله پشتیبانی برای حاکمیت و کشور می داند.

عارف عبدالجلیل افزود: همه دولت های عراق از مشکل در زمینه توافق با کردها درباره مقدار نفت تحویلی از سوی آنها به دولت مرکزی رنج برده اند و دولت اربیل پس از دستیابی به سهمشان از بودجه، حتی یک بشکه نفت نیز به دولت مرکزی تحویل نمی دهند و دادگاه عالی فدرال با صدور حکم اخیر، این اختیار را از اقلیم کردستان گرفت و آن را ملزم به تحویل درآمدهای نفتی و غیر نفتی مانند مرزها، فرودگاهها و گمرک کرد.

عضو چارچوب هماهنگی تصریح کرد: حجم بدهی های اقلیم کردستان در دوره دولت های گذشته به بیش از 128 میلیارد دلار اعم از مطالبات نفتی و غیر نفتی رسیده است.

کد خبر 27810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha