عضو حزب دمکرات کردستان: هیچ گونه توافقی با صدر و حلبوسی نداریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان اعلام کرد: هیچ توافق مکتوبی بین حزب دمکرات و جریان صدر و اهل سنت وجود ندارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از زمن پرس، هوشیار سیولی مسئول روابط عمومی حزب دمکرات در این باره گفت: آنچه بین حزب دمکرات و صدر و حلبوسی وجود دارد توافق نیست، بلکه یادداشت تفاهم است.

سیولی همچنین گفت: کسانی که در زمینه سیاست، حکمرانی و تجارت فعالیت می کنند به خوبی می دانند که چارچوبی به نام یادداشت تفاهم وجود دارد که در تعامل با طرف مقابل امضا می شود که آنچه بین سه جریان مذکور وجود دارد یادداشت تفاهم است نه توافقنامه. یعنی یک سند مشترک در دسترس نیست که درباره آن توافق شده باشد. بلکه آنچه هست چند بند عمومی است.

این عضو ارشد حزب دمکرات همچنین گفت: یادداشت تفاهم امضا شده بین صدر و حلبویسی، با اصول قانون اساسی تناسب دارد و ما از اجرای قانون اساسی حمایت می کنیم.

این در حالی است که پس از انتخابات پارلمانی مهر ماه گذشته، یک هیأت مشترک از اتحادیه میهنی و حزب دمکرات به بغداد سفر کرد. اما بعد از مدتی هیأت مشترک مذکور الغا شد و مسئولان اتحادیه میهنی اعلام کردند حزب دمکرات بدون اطلاع اتحادیه میهنی کردستان با جریان صدر و ائتلاف تقدم به رهبری محمد حلبوسی درباره تشکیل دولت آتی عراق توافق کرده است.

کد خبر 27876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha