مشاور مسعود بارزانی: اصول قانون اساسی عراق به طور کامل اجرا شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مشاور مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان تأکید کرد: عدم پایبندی به قانون اساسی، باعث حفظ یکپارچگی ملت، سرزمین و حاکمیت آن خواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "مسعود حیدر" در توییتی در این باره نوشت: پیام ما به هموطنانمان این است که از آنها می خواهیم به قانون اساسی به طور کامل و غیر گزینشی احترام بگذارند و ما برای اجرای همه اصول قانون اساسی در چارچوب یک جدول زمانبندی مشخص آماده ایم.

مسعود حیدر افزود: پایبندی به قانون اساسی، باعث حفظ وحدت ملت، سرزمین و حاکمیت عراق خواهد شد و عدم پایبندی به قانون اساسی منجر به حفظ وحدت ملت، سرزمین و حاکمیت کشور نخواهد شد.

یادآور می شود مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان روز شنبه بار دیگر بر موضع دولت اربیل درباره غیر مقبول بودن حکم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر تناقض قانون نفت و گاز اقلیم کردستان با قانون اساسی آن کشور تأکید کرد.

یادآور می شود دادگاه عالی فدرال عراق اخیرا با صدور حکمی، صادرات نفت و گاز توسط دولت اقلیم کردستان را متناقض با قانون اساسی این کشور دانست و اربیل را موظف به تحویل نفت به دولت مرکزی کرد. همچنین وزارت نفت عراق را موظف به پیگیری کلیه قراردادهای استخراج، تولید و صادرات نفت منعقد شده توسط اربیل با شرکت های خارجی کرد.

کد خبر 27883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha