آذربایجان غربی تنها به اندازه ۸ روز ذخایر خونی دارد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: وضعیت اهدای خون در استان در ٢ سال اخیر شیوع کرونا وضعیت مناسبی داشته اما در حال حاضر ذخایر موجود خون تنها برای ٨ روز آینده پاسخگوی نیازهای استان است.

به گزارش کردپرس، مجتبی قهرمان رضاییه با اشاره به اینکه در سال جاری ۶۹ هزار نفر برای اهدا خون به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کرده اند، به ایسنا افزود: از این تعداد ۵۸ هزار نفر توانسته اند خون خود را اهدا کنند که نفر از آنان زن بودند.

مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر میزان ذخیره خون دراستان بیش از ۱۵۰۰واحد خون است. در شرایط مناسب و مطلوب، زمان نگهداری خون بین ۲۸ تا ۳۰ روز و پلاکت بین ۳ الی ۴ روز است.

قهرمان رضاییه ادامه داد: با توجه به کاهش اهدای خون در ایام کرونا در سطح کشور وضعیت اهدای خون در استان در دوساله کرونا وضعیت مناسبی داشته و در مواقعی نیز به شبکه خون رسانی کشور از ذخایر خونی استان خون ارسال شد.

مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر در شهر ارومیه ، خوی، نقده و مهاباد پایگاه ثابت انتقال خون و در بقیه شهرها نیز تیم های سیار جهت دریافت خون اهدایی، اهدا کنندگان با برنامه ریزی ارسال می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در تمامی پایگاه های انتقال خون آذربایجان غربی با رعایت پروتکل های بهداشتی دریافت خون انجام می شود بنابراین باتوجه به وضعیت ذخایر خونی برای جلوگیری از بروز بحران از هم استانی ها تقاضا داریم با اهدای مستمر خون به کمک بیماران نیازمند خون بشتابند.

کد خبر 27895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha