دولت اقلیم کردستان عامل قطع بودجه اقلیم است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده اتحاد اسلامی در مجلس عراق اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان به دلیل عدم پایبندی به توافقات صورت گرفته با بغداد عامل قطع بودجه اقلیم از سوی دولت عراق است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، مثنی امین دولت اقلیم کردستان را عامل مصائب و مشکلات مردم اقلیم دانسته و گفت که کوتاهی بسیاری از سوی دولت اقلیم روی داده و به دلیل عدم پایبندی دولت به توافقات صورت گرفته میان اربیل و بغداد، بهانه لازم به دست مجلس عراق برای ممانعت از پرداخت بودجه از سوی دولت عراق به اقلیم داده شد.

نماینده حزب اتحاد اسلامی در مجلس عراق، با انتقاد از نشست های مجلس، اشاره کرد که نمایندگان نشست های خود را مانند کلوب های شبانه، در نیمه شب ها و از ساعت 1 بامداد به بعد انجام می دهند.

همچنین گفت که نمایندگان احزاب شیعه از طریق بودجه و قوت مردم اقلیم با مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق دشمنی می ورزند و از تصویب بودجه جلوگیری می کنند.

لازم به ذکر است که روز پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر، قانون استقراض دولت عراق، با وجود مخالفت کردها در مجلس عراق برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور، تصویب و در یکی از بندهای آن، شروط سنگینی را برای پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین شد.

کد خبر 279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha