هزینه کرد 150 میلیارد تومانی بیمه سلامت برای بیماران کروونایی در کردستان

سرویس کردستان - مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 150 میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی زیرپوشش این بیمه در استان در بخش های بستری و سرپایی هزینه شده است.

به گزارش کرد پرس، انور اسماعیلی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ۹۰ درصد هزینه های بخش بستری و ۷۰ درصد بخش سرپایی بیماران بیمه شده مبتلا به این ویروس، توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار جمع آوری شده تا کنون 150 میلیارد تومان برای درمان بیماران تحت پوشش این بیمه که به کرونا مبتلا شده اند در استان هزینه شده، اظهار کرد: دو سوم آن در بخش بستری و یک سوم نیز در بخش سرپایی بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: در مجموع تاکنون ۹۰ درصد هزینه تمام بیماران کرونایی یا غیرکرونایی که در بیمارستان‌ها بستری می شوند و ۷۰ درصد کسانی هم که تحت نظر اورژانس باشند توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

اسماعیلی ادامه داد: براساس بخشنامه ای که از سازمان ارسال شده از اول اسفند امسال ارائه خدمات ویژه بستری بیماران در بیمارستان و بخش اورژانس برابر شده و در هر ۲ مورد ۹۰ درصد هزینه ها توسط بیمه سلامت و ۱۰ درصد توسط بیمه شده پرداخت می شود.

وی از افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند دعوت کرد با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد خود را بیمه کرده و از مزایای بیمه سلامت بهره مند شوند.

کد خبر 27904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha