استقبال از مصوبه پارلمان آلمان درباره به رسمیت شناختن "نسل کشی ایزدیها" در عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک نماینده ایزدی عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق از اقدام پارلمان آلمان در به رسمیت شناختن "نسل کشی ایزدیها" در عراق استقبال کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "محما خلیل" در این باره گفت: اقدام دولت و ملت آلمان فدرال در همدردی بی پایانشان با ارزش های انسانی و درک آلام اقلیت ایزدی را ارج می نهیم.

محما خلیل از مجلس عراق خواست به پارلمان آلمان که در کنار شمار دیگری از پارلمان های کشورهای قدرتمند، "نسل کشی علیه ایزدی ها را به رسمیت شناخت" تأسی کند.

این نماینده ایزدی تصریح کرد: به رسمیت شناختن این نسل کشی توسط مجلس عراق، به دستاوردی برای کشور و بشریت تبدیل خواهد شد و پیام اطمینان بخشی به ایزدی ها در داخل و خارج از کشور خواهد فرستاد که عراق پشتیبان آنهاست و در همه شرایط دشوار با آنها همدردی می کند.

محما خلیل تأکید کرد: باید خسارت های مادی و معنوی ایزدی ها به ویژه آوارگان و ربوده شدگان که در معرض نسل کشی قرار گرفته اند جبران شود و در این زمینه، یافتن گورهای دسته جمعی و اعطای حقوق قانونی و انسانی به زنان و مردان نجات یافته از دست داعش ضروری است.

این نماینده ایزدی مجلس عراق، همچنین خواستار تبدیل شنگال به یک استان مستقل و ایجاد واحدهای اداری جدید به عنوان جبران خسارت ایزدی ها پس از 74 عملیات نسل کشی شد و تأکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که با به رسمیت شناختن حقوق میهنی، قانونی و انسانی ایزدی ها، شنگال به نمونه ای برای همزیستی مسالمت آمیز در منطقه با حمایت همگان تبدیل شده و توافق شنگال بین دولت های اربیل و بغداد اجرا شود.

کد خبر 27943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha