تأکید اردوغان بر حمایت از تمامیت ارضی اوکراین

سرویس ترکیه - اردوغان در گفتگو با رئیس جمهور اوکراین مخالفت آنکارا را با هر گونه تصمیم علیه تمامیت ارضی اوکراین اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود بر مخالفت ترکیه با هر گونه تصمیم علیه تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود پیرامون تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌‌های دونتسک و لوهانسک بحث و رایزنی کرد.

او با بیان اینکه موضع ترکیه به صراحت از سوی وزارت خارجه این کشور اعلام شده است، گفت: «به رسمیت شناخته شدن به اصطلاح جمهوری‌‌های دونتسک و لوهانسک توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه غیرقابل قبول است.»

رئیس جمهور ترکیه همچنین بر استفاده از همه فرصت‌های دیپلماسی در عرصه بین المللی برای حل مسئله اوکراین تأکید کرد.

لازم به ذکر است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرمان به رسمیت شناخته شدن استقلال مناطق تحت کنترل جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین را صادر کرد. وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌ای، به رسمیت شناخته شدن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهاسنک توسط روسیه را مغایر با توافق‌نامه‌های مینسک و نقض محرز حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین دانست و اعلام کرد که از نظر ترکیه این تصمیم روسیه غیرقابل قبول و مردود است.

کد خبر 27961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha