انجام بیش از ۱۱۰۰ مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی ایلام

سرویس ایلاام - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال جاری یک هزار و ۱۲۷ مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه صنایع غذایی ایلام انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از روابط عمومی استاندارد، مهناز همتی اظهار کرد: بر اساس مصوبات کمیته سلامت و امنیت غذایی استان ۲۸۰ مورد نمونه برداری و بازرسی از واحدهای تولیدی صنایع غذایی و۸۴۷ بازرسی مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: آزمون ۱۵۲ مورد از محصولات تولیدی استان که ۹۳ درصد آن مطابق استانداردهای ملی بوده و نمونه برداری ۵۶ فقره محصول غذایی مراکز عرضه که ۱۰۰ درصد با استاندارد ملی ایران مطابقت داشته است از مهمترین اقدامات این اداره کل بوده است.

همتی در ادامه افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات غذایی در استان و ۳ فقره پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام بیان کرد: در راستای آگاهی و ترویج فرهنگ استاندارد و آموزش مدیران کنترل کیفیت صنایع غذایی بیش از ۹۰۰ نفر ساعت دوره‌های آموزشی برون سازمانی به صورت مجازی ارائه شده است.

کد خبر 2799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha