دست اندازی سودجویان در عرصه های کشاورزی ،امنیت غذایی را مختل می کند

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: دست اندازی سودجویان در عرصه های زراعی باعث ضربه به امنیت غذایی و کاهش عرصه های کشاورزی می شود.

به گزارش کردپرس؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان که با حضور فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشور و مشاور انتظامی امور اراضی کشور برگزار شد؛ با تاکید بر اهمیت جایگاه آب و خاک جهت حصول امنیت غذایی گفت: دست اندازی سودجویان در عرصه های زراعی بی گمان باعث ضربه به امنیت غذایی و کاهش عرصه های کشاورزی خواهد شد و در این راستا ضرورت دارد با تمام توان مانع از دست اندازی سودجویان در عرصه های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی ،بویژه در بخش خاک شویم.

قاسمی در ادامه افزود: کشاورزان احترام ویژه ای برای عرصه های کشاورزی و آب و خاک قائل هستند و غالب دست اندازی به عرصه های کشاورزی را سودجویان و دلالان انجام می دهند و ضرورت دارد با تدابیر اتخاذ شده مانع از سوء استفاده سودجویان و زمین خواران از عرصه های کشاورزی شویم و این موضوع یک تکلیف قانونی است.

وی سپس توجه به حدنگاری، کاداستر و صدور اسناد اراضی را مهم برشمرد و افزود: جا دارد در قرارگاه صدور اسناد اراضی تلاش ها و اقدامات ویژه ای جهت تسریع در سند دار شدن اراضی کشاورزی استان کرمانشاه انجام شود و در زمان مقرر شده اسناد اراضی زراعی را صادر کنیم.

در ادامه این مراسم سرهنگ حسن آبادی، فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشور گزارشی از اقدامات یگان حفاظت از اراضی کشور ظرف سه سال اخیر ارائه کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم با تمام توان و با قاطعیت مانع از تغییر اراضی زراعی و باغی شویم .

سرهنگ حسن آبادی در ادامه با تاکید بر اهمیت حفظ خاک و ممانعت از تغییر کاربری های غیر مجاز در عرصه های زراعی افزود: باید از ظرفیت های مردمی جهت مقابله با تغییر کاربری های غیر مجاز استفاده نماییم و سامانه ارتباطی ۱۳۱ در این راستا معرفی شده است.

وی در پایان بر ضرورت تسریع در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز باید با سرعت، در همان بدو تغییر کاربری های غیر مجاز وارد عمل شد و فرهنگ سازی را در دستور کار قرار داد.

گفتنی است در پایان این جلسه ضمن تکریم سرهنگ ابو طالب محمدی ،سرهنگ حشمت الله سهیلی طی حکمی از طرف فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشور،بعنوان فرمانده جدید یگان حفاظت از اراضی استان کرمانشاه معرفی شد.

کد خبر 28066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha