کارگروه مشترک اقتصادی بین استانهای ایلام و واسط عراق ایجاد شود

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست مشترک بین استاندار ایلام و استاندار واسط کشور عراق خواستار تشکیل کارگروه مشترک اقتصادی بین استانهای ایلام و واسط کشور عراق شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا ضمن گرامیداشت نیروهای مردمی هر دو کشور که با حضور و بروز داعش در مقابل این گروه تروریستی ایستادند، خاطرنشان کرد: مردم استان واسط عراق و استان ایلام از دیرباز قرابت های فامیلی و خانوادگی داشته اند و هم اکنون بیش از ۶۵ درصد تردد زوار به عتبات عالیات از مرز مهران صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نقش استاندار واسط در حوزه های مختلف به ویژه بخش امنیتی برجسته بوده است که بابت این مهم قدردانی می کنیم، گفت: توسعه ایلام و واسط در گروه گسترش مبادلات است، با توجه به ظرفیت های دو استان و وجود بیکاری و فقر در دو سوی مرز نیاز مبرمی به ارتباطات ییشتر بین دو استان است.

استاندار ایلام تاکید کرد: در مرز شهابی و چنگوله مقرر شده بود که استانداران مجوزات لازم را احصا و اخذ کنند و نسبت به زیرساخت های بازارچه مزبور اقدام کنند، چراکه با ایجاد این بازارچه موقت می توانیم برای بهبود وضع معیشتی مرزنشینان اقدام کنیم.

بهرام نیا یادآور شد: ایام اربعین سال آینده با ایام سال گرم مصادف است که پیشنهاد می شود که استان واسط نسبت به درختکاری در حوزه مرز اقدام کند که در این راستا نیز استان ایلام در امر تامین نهال برای کاشت در دو سوی مرز اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سال آینده در ایام اربعین حسینی پیش بینی می شود بیش از ۴ میلیون نفر از مرز مهران تردد کنند، افزود: انتظار می رود که در پایانه مرزی مهران، تسهیلات و اقدامات لازم در راستای تردد آسان زوار اربعین مساعدت های لازم انجام شود.

کد خبر 28069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha